CPD Handläggare

Industrikompetens i Östergötland AB / Administratörsjobb / Finspång
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Finspång, Norrköping, Linköping, Vingåker, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Industrikompetens i Östergötland AB i Finspång, Norrköping, Linköping, Katrineholm, Söderköping eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-03-27

Om företaget
Siemens är ett av världens största företag inom energi och teknik. Koncernen har fler än 475 000 medarbetare i över 190 länder. Omsättningen överstiger 87 miljarder euro per år. Siemens svenska del omsatte senaste affärsåret cirka 14 miljarder kronor och består av ca 4 700 medarbetare. Verksamheten i Finspång med ca 2700 anställda ansvar för utveckling, konstruktion, tillverkning, försäljning och service av gas- och ångturbiner, kompletta kraftverk och kompressoranläggningar. Omsättningen uppgår till ca 6 miljarder kronor per år. För mer information se www.siemens.se/sit .

Till den HR funktion som administrerar utsändningar av resande tekniker söker vi nu en administratör (Construction Project Delegation Consultant, i dagligt tal CPD Handläggare).

Arbetsuppgifter
Som CPD Handläggare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bestå i att arbeta med administrering utav teknikernas utsändningar. Du blir den naturliga kontaktytan mellan delegaterna och olika myndigheter, både i Sverige och utomlands. I dina arbetsuppgifter ingår att informera om skattefrågor samt administrera information om utsändningen i Siemens interna system.

Profil
För att trivas och ha rätt förutsättningar för tjänsten som CPD Handläggare är du social, framåt och noggrann. Du uppskattar att samarbeta med andra och du har ett utpräglat servicetänkande i dina arbetsuppgifter. Du utför dina arbetsuppgifter självständigt och tar initiativ för att lösa problem som uppstår.

Vi har följande krav:

• Du har mycket goda kunskaper i det svenska och engelska språket både i tal och skrift, erfarenhet av fler språk är meriterande.
• Du har ett intresse av kommersiella frågor i form av kontraktsupplägg och skattekonsekvenser för personalen.
• Du ser en utmaning i att lösa de problem som kan uppstå.
• Du har god systemvana i MS Office, Word och Excel.
• Du uppskattar att ha kontakt med andra människor.
• Du visar ett starkt engagemang för administrativa arbetsuppgifter.

Ansökningsförfarande

Vi på Industrikompetens ser fram emot din ansökan omgående. Vi arbetar med löpande urval och tillsättning av tjänsten är snarast. Glöm inte att motivera varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter.

Om du har ytterligare frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Rebecca Ring på rebecca.ring@industrikompetens.se

Om företaget
Industrikompetens och Skill jobbar för regionens kort- och långsiktiga kompetensförsörjning. Våra kunder finns främst inom industri och IT men även på den offentliga sidan. Rekrytering, bemanning, omställning och karriärprogram ingår i vårt tjänsteutbud liksom kundunika och standardiserade undersökningar. På uppdrag av våra ägare är vi djupt engagerade i utbildningar och kompetensförsörjningsfrågor och fungerar som en naturlig samlingspunkt för våra kund- och ägarföretag genom våra olika nätverk.

Arbetstider och omfattning
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-04-10
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1415
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Rebecca Ring rebecca.ring@industrikompetens.se

Företag
Industrikompetens i Östergötland AB

Adress
Industrikompetens i Östergötland AB
Värmekyrkan, Källvindsgatan 1
60240 Norrköping

Kontorsadress
Värmekyrkan, Källvindsgatan 1, Norrköping

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2224272

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Industrikompetens i Östergötland AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Industrikompetens i Östergötland AB: