Country Manager till Opiflor Sverige

Manpower Professional / Ekonomichefsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Manpower Professional i Malmö, Burlöv, Vellinge, Lund, Kävlinge eller i hela Sverige

Opitec GmbH är en internationell företagsgrupp med huvudsäte i Tyskland. Företaget är ett av Europas största postorderföretag inom B2B. Huvudverksamheten är postorderförsäljning av hobbyartiklar till skolor och andra kommunala verksamheter. Under namnet Opiflor säljer företaget blomsterbinderiartiklar till blomsterfackhandeln. Opiflor befinner sig nu i en expansionsfas och kommer att etablera ett företag på den svenska marknaden. Vi söker en person som kan hjälpa oss att bygga upp ett svenskt kontor och ansvara för den svenska verksamheten. Vi har tänkt att förlägga kontoret till Malmö, men är du rätt person kan du bo var som helst i Sverige.
Opiflor söker nu en Country Manager till Sverige.

Publiceringsdatum
2008-03-11

Dina arbetsuppgifter
Som Country Manager Sverige ansvarar du för att bygga upp, driva och leda det svenska kontoret med, till att börja med, 1 medarbetare. Du tar fram och ansvarar för budget och resultat för den svenska enheten och rapporterar till International Manager, Opitec, Tyskland.
I samarbete med affärsansvariga i Tyskland utarbetar du affärs- och marknadsplaner och ansvarar för att implementera dessa på den svenska marknaden.
Genomför marknads- och potentialanalyser och ansvarar för analys och dokumentation av den svenska operativa verksamheten.
Vidare utarbetar du och genomför marknadsföringaktiviteter.
Du arbetar med nykundsrekrytering, lojalitet och återköp. Bygger upp och förvaltar relationer med potentiella samarbetspartners och storkunder
Ditt ansvar är även att säkerställa att logistikflöden fungerar optimalt och du är också delaktig i den dagliga verksamheten.
Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet från försäljningsprocesser och marknadsföring. Vi ser gärna att du har arbetat i en ledande position och har erfarenhet av personalansvar.
Din förhandlingsvana är god och du är van vid budget- och resultatansvar.
Du ska trivs med att driva affärer självständigt och ha lätt för att etablera och utveckla goda affärsrelationer.
Engelska i tal och skrift är ett krav, tyska är meriterande. Du har god PC-vana och gärna erfarenhet från att arbeta med CRM-system.
Om du har intresse för eller efarenhet från blomsterbranschen eller från presentartiklar är det positivt.
Som person har du en stark entreprenörsanda, är drivande, prestigelös samt resultat- och målorienterad. Du är också en utmärkt organisatör.

Kontaktperson för detta jobb
Du söker tjänsten via registrerad CV på Manpower via ansökningsknappen nedan. För mer information om tjänsten kontakta Pierre Bellin på tel 040-660 63 03. Då urval sker löpande vill vi ha din ansökan snarast.

Anställningstyp/arbetstider
Tills vidare
Heltid/Deltid
Enligt överenskommelse

Ersättning
Fast lön
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-04-22

Kontakt
Pierre Bellin

Företag
Manpower Professional

Adress
Manpower Professional

Jobbnummer
159109

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Manpower Professional

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Manpower Professional: