Country Manager / Försäljningsansvarig

Babybjörn AB / Säljarjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Babybjörn AB i Solna, Danderyd, Värnamo eller i hela Sverige

Till vårt huvudkontor söker vi en Country Manager / Försäljningsansvarig för England och Irland.

Vill du sälja ett starkt varumärke? Som BabyBjörns försäljningsansvarig för England och Irland arbetar du i en internationell miljö med möjlighet till ökat ansvar.

Vi söker dig som vill sälja ett starkt varumärke och leda BabyBjörns försäljningsorganisation i England och Irland. Med driftighet och resultatinriktat arbete kommer du att få förvalta den stora expansionspotential som varumärket BABYBJÖRN har.

Som BabyBjörns försäljningsansvarig för England och Irland kommer du att säljleda och utveckla försäljningsorganisationen i England och Irland på ett aktivt och närvarande sätt. Du kommer att få resa minst 100 dagar/år. Genom målstyrt arbete och förslag på förbättringar driver och ökar du försäljningen. Du får ansvar för försäljnings- och kostnadsbudget och kommer att få utarbeta förslag på avtal och handelsvillkor och förhandla med key accounts.

Är det dig vi söker?

Publiceringsdatum
2012-01-19

Dina egenskaper
Du är full av energi och drivs av att nå uppställda mål och se resultat. Du är ansvarsfull, lyhörd, självgående och jobbar för företagets gemensamma bästa. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift - ytterligare språk är meriterande.

Erfarenheter
Du har 3-5 års erfarenhet av försäljning i internationella sammanhang, gärna mot den engelska marknaden. Du har tidigare erfarenhet av säljledning och förhandlingar och naturligtvis resvana.

Utbildningsbakgrund
Högskoleutbildning eller motsvarande med inriktning mot ekonomi/marknadsföring.

Välkommen med din ansökan!

Tjänsten som försäljningsansvarig för England och Irland är på heltid (provanställning sex månader tillämpas). Arbetsplatsen ligger i Bergshamra, Solna, med vacker utsikt över Brunnsviken. Du kommer att tillhöra säljavdelningen som i dag består av tretton personer och du rapporterar till Regional Manager.

Urval och intervjuer sker löpande - skicka därför din ansökan märkt "Country Manager England" så snart som möjligt, dock senast den 12 februari 2012 till: jobb@babybjorn.com
Vid frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta personalchef Malena Lindblad på tel. 08-544 968 00

Om BabyBjörn
BabyBjörn AB är ett svenskt familjeföretag med cirka 100 anställda som utvecklar, marknadsför och distribuerar barnprodukter, främst för åldersgruppen 0-3 år. Företaget grundades 1961 och sedan starten har fler än 30 miljoner barn burits i våra bärselar.

Föregående verksamhetsår uppgick omsättningen till 382 miljoner SEK och 95 % av försäljningen går på export till femtio länder. År 2005 utsågs BabyBjörn till vinnare av Stora Exportpriset.

Mer information finns på: www.babybjorn.com

Körkortskrav
B

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Provanställning sex månader tillämpas.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-02-12
Ange följande referens när du ansöker: "Country Manager"
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobb@babybjorn.com

Kontakt
Malena Lindblad, Personalchef, 08-544 968 00 (växel), jobb@babybjorn.com

Företag
BABYBJÖRN AB

Adress
BABYBJÖRN AB
BOX 913
17009 Solna

Kontorsadress
Pipers väg 2
Bergshamra

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-54496800

Jobbnummer
1133303

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Babybjörn AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Babybjörn AB: