Country Manager / Försäljningsansvarig
Babybjörn AB / Säljarjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Babybjörn AB i Solna,
Danderyd,
Värnamo eller i
hela Sverige Till vårt huvudkontor söker vi en Country Manager / Försäljningsansvarig för England och Irland.
Vill du sälja ett starkt varumärke? Som BabyBjörns försäljningsansvarig för England och Irland arbetar du i en internationell miljö med möjlighet till ökat ansvar.
Vi söker dig som vill sälja ett starkt varumärke och leda BabyBjörns försäljningsorganisation i England och Irland. Med driftighet och resultatinriktat arbete kommer du att få förvalta den stora expansionspotential som varumärket BABYBJÖRN har.
Som BabyBjörns försäljningsansvarig för England och Irland kommer du att säljleda och utveckla försäljningsorganisationen i England och Irland på ett aktivt och närvarande sätt. Du kommer att få resa minst 100 dagar/år. Genom målstyrt arbete och förslag på förbättringar driver och ökar du försäljningen. Du får ansvar för försäljnings- och kostnadsbudget och kommer att få utarbeta förslag på avtal och handelsvillkor och förhandla med key accounts.
Är det dig vi söker?
Publiceringsdatum2012-01-19Dina egenskaperDu är full av energi och drivs av att nå uppställda mål och se resultat. Du är ansvarsfull, lyhörd, självgående och jobbar för företagets gemensamma bästa. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift - ytterligare språk är meriterande.
ErfarenheterDu har 3-5 års erfarenhet av försäljning i internationella sammanhang, gärna mot den engelska marknaden. Du har tidigare erfarenhet av säljledning och förhandlingar och naturligtvis resvana.
UtbildningsbakgrundHögskoleutbildning eller motsvarande med inriktning mot ekonomi/marknadsföring.
Välkommen med din ansökan!
Tjänsten som försäljningsansvarig för England och Irland är på heltid (provanställning sex månader tillämpas). Arbetsplatsen ligger i Bergshamra, Solna, med vacker utsikt över Brunnsviken. Du kommer att tillhöra säljavdelningen som i dag består av tretton personer och du rapporterar till Regional Manager.
Urval och intervjuer sker löpande - skicka därför din ansökan märkt "Country Manager England" så snart som möjligt, dock senast den 12 februari 2012 till:
jobb@babybjorn.comVid frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta personalchef Malena Lindblad på tel. 08-544 968 00
Om BabyBjörn
BabyBjörn AB är ett svenskt familjeföretag med cirka 100 anställda som utvecklar, marknadsför och distribuerar barnprodukter, främst för åldersgruppen 0-3 år. Företaget grundades 1961 och sedan starten har fler än 30 miljoner barn burits i våra bärselar.
Föregående verksamhetsår uppgick omsättningen till 382 miljoner SEK och 95 % av försäljningen går på export till femtio länder. År 2005 utsågs BabyBjörn till vinnare av Stora Exportpriset.
Mer information finns på:
www.babybjorn.comKörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Provanställning sex månader tillämpas.
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-02-12
Ange följande referens när du ansöker: "Country Manager"
Ansökan kan skickas till e-postadress:
jobb@babybjorn.comKontaktMalena Lindblad, Personalchef, 08-544 968 00 (växel),
jobb@babybjorn.comFöretagBABYBJÖRN AB
AdressBABYBJÖRN AB
BOX 913
17009 Solna
KontorsadressPipers väg 2
Bergshamra
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-54496800
Jobbnummer 1133303
Observera att sista ansökningsdag har passerat.