Cost Center Accountant
Adecco Sweden AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
2014-04-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Cost Center Accountant" (publicerad 2014-06-04) ⬅️
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Är du en redovisnings ekonom som söker en ny utmaning?
Vi söker nu en ny medarbetare till Ericssons enhet Shared Service Center i Kista. Ericsson är ett internationellt telekomföretag, där man med stolthet levererar högkvalitativa tjänster i en föränderlig och utmanande miljö.
Hur ser din arbetsdag ut?
Du kommer att arbeta i ett serviceinriktat, föränderligt och flexibelt team där det är viktigt att alltid arbeta aktivt och ta ansvar. Du kommer att driva aktiviteter i enlighet med Ericssons standardiserade processer för uppföljning utav interna kostnadsställen. Gruppen du kommer att ingå i arbetar huvudsakligen med 4 områden:
• Förberedelser inför bokslut av kostnadsställen, där ingår exempelvis manuella justeringar i SAP samt förberedelse utav manuell fakturering.
• Bokslutsaktiviteter för kostnadsställen, såsom uppföljning utav avvikelser mellan prognos och faktiskt utfall, finansiell rapportering med hjälp utav BW m.m.
• Forecast för kostnadsställen, där det ingår att ge support till den operationella verksamheten vad gäller forecastförberedelser, sammanställningar och rapportering vidare till andra instanser m.m.
• Masterdata, där det ingår att hålla SAP uppdaterat vad gäller kostnadsställen, projekt och ordrar.
Vem trivs här?
Du som är en serviceinriktad, driven och strukturerad lagspelare som arbetar aktivt och är ansvarsfull. Du sätter fokus på att uppnå resultat i tid och med kvalitet. Du har utmärkt social kompetens, förmåga att kommunicera och att bygga upp och upprätthålla ett kontaktnät. Det är mycket viktigt att du har goda kunskaper i engelska i tal och skrift och dessutom gärna ha ett tredje språk. Du har också:
• Högskolexamen i ekonomi eller annan utbildning och motsvarande erfarenhet.
• Goda kunskaper i SAP och Excel
• Goda kunskaper i redovisning och rapportering
• Gärna tidigare erfarenhet ifrån Ericsson
Vad erbjuder vi?
Du blir anställd som konsult inom Adecco Telecom Professionals och kommer att jobba med olika uppdrag som matchar din kompetens. Tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. På kort tid kommer du att få en bred erfarenhet och ett stort kontaktnät.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.
Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.
Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Adecco Telecom Professionals är ett affärsområde specialiserat på tjänster inom telekom branschen. Vi arbetar med såväl experter inom olika fackområden som nyutexaminerade specialister som snabbt sätter sig in i nya miljöer, förutsättningar och problemformuleringar. Mer information om Adecco finns på
www.adecco.seÄr du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden.
Publiceringsdatum2014-04-10Så ansöker duAnsöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMary Cairns 08 587 512 71
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Isafjordsgatan 30C
16440 KISTA
Jobbnummer 1837392
Observera att sista ansökningsdag har passerat.