Controller till Myndighetsavdelningen
Örebro kommun / Administratörsjobb / Örebro
2019-01-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Controller till Myndighetsavdelningen" (publicerad 2020-01-29) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro,
Kumla,
Nora,
Ljusnarsberg eller i
hela Sverige Vill du vara med och göra vardagen enklare för Örebroarna? Hos oss får du ett stimulerande, utmanande och utvecklande jobb, välkommen med din ansökan!
Vi söker en controller med inriktning ekonomi och avtal på enheten för Uppföljning på Myndighetsavdelningen i Örebro kommun. Du kommer att samarbeta med andra funktioner på avdelningen samt ekonomiavdelningen. Du kommer att arbeta med avtalsfrågor, datainsamling, analys och uppföljning av beviljad och utförd tid inom ramen för bland annat i valfrihetssystem inom omsorg, service, mattjänst och daglig verksamhet.
Om tjänsten
Du kommer att arbeta med kontroller inom ramen för LOV (Lagen om valfrihetssystem) och LOU (Lagen om offentlig upphandling) med inriktning ekonomisk ställning. Tjänsten innebär att du ansvarar för processen vid datainsamling, analys och rapportering gällande sammanhang mellan beviljad och utförd tid inom ramen för valfrihetssystem och gällande avtal. I arbetet ingår bland annat leverans och analys av rapporter, insamlandet av data och underlag från planerare och biståndshandläggare. Du kommer att jobba med sammanställning av rapporter och vid behov presentera resultat inför ansvarig nämnd.
Arbetet med att utveckla en kontrollfunktion inom valfrihetsystemet är under utveckling och vi bygger upp en enhet bestående av olika funktioner så som planerare, ekonom, ekonomiadministratör, controller och jurist i samarbete med biståndshandläggare.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- utveckla kontrollfunktionen
- löpande kontroller
- datainsamling
- genomföra utredningar och analyser
- arbeta fram rutiner självständigt och i samarbete med andra på enheten
- ha kontakt med både interna och externa utförare
- arbeta i team med funktioner på Myndighetsavdelningen och ekonomiavdelningen
Kompetenskrav
- examen från universitet/högskola om minst 180 hp. inriktning ekonomi
- mycket goda IT- kunskaper
- mycket god kunskap och erfarenhet av Officepaketet
- erfarenhet av att jobba i en offentlig verksamhet mot externa utförare
- erfarenhet av att arbeta med analys och uppföljning
Som controller tar du ansvar och initiativ, samtidigt som du är analytisk och resultatinriktad. Du själv strukturerar upp samt driver dina processer vidare, men du har även förmågan att samarbeta med olika funktioner och aktörer. Du tycker det är viktigt att planera och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Vi ser även att du förstår numeriska underlag.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Meriterande
- kunskap eller erfarenhet av olika ekonomisystem, t.ex. Raindance
Omfattning och tillträde
Tillsvidare, 100%
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
Om arbetsplatsen
Tjänsten är placerad på Myndighetsavdelningen, Örebro kommun. Vi är cirka 150 medarbetare som jobbar med myndighetsutövning, debitering, tillsyn och uppföljning. Utveckling av en kontrollfunktion är under utveckling där vi jobbar för att rättssäkra och systematisera arbetsflöden mot kund/medborgare och utförare och hantering av ersättning inom huvudsakligen LOV.
Du kommer att tillhöra avdelning myndighetsutövning som ansvarar för en rättssäker och konkurrensneutral hantering av bistånd, bidrag, hantering av ersättning och insatser för vård och omsorg samt funktionshindrade. Vi administrerar även ansökningar för förskola och skola.
Vi är en del av Kommunstyrelseförvaltningen vars uppdrag är att följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter.
Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 8 februari 2019.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2019-01-24Ersättningindividuell lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJasmina Mann, Enhetschef 019-21 67 05
Angelica Diviak, Ekonomiadministratör 019-21 41 12
Vision, Avdelning 012, Facklig expedition 019-21 11 93
SACO ., Facklig Expedition 019-21 30 96
FöretagÖrebro Kommun
AdressÖrebro Kommun
box 30000
70135 örebro
Kontorsadressbox 30000
Jobbnummer 4574608
Observera att sista ansökningsdag har passerat.