Controller till HR Statistics & Controlling
Scania CV AB / Administratörsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Scania CV AB i Södertälje,
Nykvarn,
Huddinge,
Järfälla,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Är du en driven person som söker ett utvecklande arbete där du får vara med och påverka?
HR Statistics & Controlling är en funktion inom organisationen Corporate HR. Vi söker nu en Controller då nuvarande befattningshavare går vidare inom företaget.
Corporate HR består av funktionerna Labour Affairs, Human Resources Support Safety & Health and Environment, Executives Compensation & Benefits och Scania Academy. Hela organisationen befinner sig i en spännande period med stora projekt och förändringar igång där den här tjänsten kommer ha en viktig roll med mycket ansvar och mandat att driva frågor inom området.
Gruppen HR Statistics & Controlling består av fem personer och är relativt nybildad. Stort fokus läggs därför på att harmonisera arbetssättet inom gruppen för att ytterligare stärka leveranserna.
Publiceringsdatum2017-07-03Dina arbetsuppgifterFör ca ett år sedan centraliserades Controllers inom Corporate HR på Scania till en gemensam avdelning. Vår avdelning står därmed mitt i en utvecklande resa. Samtidigt som vi vill fortsätta arbeta verksamhetsnära ser vi fördelarna med att kunna ta hjälpa av varandra och harmonisera vårt arbete på ett sätt som gynnar våra roller och organisationen. Det här innebär att du i den här rollen både får möjligheten att jobba självständigt med eget ansvar för dina områden samtidigt som du har tryggheten och glädjen av att ingå i ett team där vi tillsammans utvecklar och förbättrar våra gemensamma processer. Vanligt förekommande uppgifter för denna roll är följande:
Bokslutsarbete
Prognosarbete
Investeringsprocessen
Ta fram prissättningsunderlag
Utveckla och underhålla standards inom området
Delta i projekt etc.
Du kommer rapportera till chefen för HR Statistics & Controlling och ditt kundområde kommer att vara Scania Academy där du ingår i ledningsgruppen.
ProfilVi söker dig som har en högskoleutbildning med ekonomisk inriktning samt några års erfarenhet av arbete inom området.
I rollen behöver du vara självständig och drivande samt klara av att arbete mot givna deadlines. Du behöver även vara strukturerad i ditt arbete och kunna hantera flera leveranser parallellt. Då du kommer ha kundområden och kontakt med många kollegor och partners är det viktigt att du har ett serviceorienterat mindset. Du har även goda Excel kunskaper.
För att passa in hos oss söker vi dig som bidrar till gruppsammanhållningen på ett positivt sätt genom arbetsglädje och engagemang. Tillsammans tar vi oss an alla svåra utmaningar!
För ytterligare information
Kontakta gärna Daniel Eije (Head of HR Statistics & Controlling), 08-553 529 23.
Så ansöker duAnsökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior.
Pga. semestertider har vi valt att ha en längre ansökningsperiod, men urval kommer pågå parallellt.
Ansök via HR Inline/Jobbsök på Scania så snart som möjlig men senast 27 augusti.
Gör din ansökan via
http://www.scania.com/group/en/available-positions/ för att vi ska få korrekta uppgifter. I de fall det uppstår problem med att registrera din ansökan på scania.com så kan du maila din ansökan till
kandidatbokning@scania.comOBS! Ange Scanias Job Id 20173185 i ämnesraden. Bifoga ditt CV, personligt brev samt relevanta betygskopior (endast i word eller pdf-fomat). Vi behöver också ditt fullständiga namn, adress, e-post och mobilnummer för att kunna registrera din ansökan. Ofullständiga mailansökningar kommer vi ej kunna hantera.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningLön enligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagScania CV AB
AdressScania CV AB
Vagnmakarvägen 1, 151 87 Södertälje
15187 Södertälje
KontorsadressVagnmakarvägen 1, 151 87 Södertälje
Jobbnummer 3586090
Observera att sista ansökningsdag har passerat.