Controller till ekonomistaben
Region Sörmland / Controllerjobb / Nyköping
2022-03-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Controller till ekonomistaben" (publicerad 2023-12-15) ⬅️
Visa alla controllerjobb i Nyköping,
Oxelösund,
Trosa,
Gnesta,
Flen eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Sörmland i Nyköping,
Oxelösund,
Trosa,
Gnesta,
Flen eller i
hela Sverige Ekonomistaben i Eskilstuna, Nyköping eller Katrineholm
Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!
Vi söker nu en kollega till ekonomistaben/enheten för chefsstöd hälso- och sjukvård. Är du intresserad att komma till oss? En spännande och utvecklande arbetsplats med många utvecklingsområden. Vi söker dig som är verksamhetsinriktad med brett intresse för ekonomi, planering, uppföljning och analys.
Publiceringsdatum2022-03-10Om företagetRegion Sörmland ska ansvara för områden som är viktiga för alla som bor, lever och verkar i Sörmland. Regionen ska säkerställa att Sörmlands invånare har tillgång till en jämlik hälso- och sjukvård och tandvård av hög kvalitet, en väl fungerande kollektivtrafik, ett rikt kulturutbud och en god miljö.
Som en del av Region Sörmland finns ekonomistaben med uppdrag att leverera bra tjänster till regionens verksamheter och invånarna i Sörmland. Ekonomistaben äger, driver, samordnar, utvecklar, förvaltar och förankrar regionens övergripande ekonomiprocesser och ekonomiverktyg.
Tjänsten är placerad i Eskilstuna, Nyköping eller Katrineholm. Du kommer att samarbeta med andra inom ekonomistaben, verksamhetschefer, enhetschefer och övriga stabsfunktioner. Tjänsten är organiserad i enheten för chefsstöd hälso- och sjukvård inom ekonomistaben som ansvarar för controllerstöd till divisioner, kliniker och vårdcentraler inom hälso- och sjukvården. Enheten består av 16 medarbetare fördelat på tre orter i länet.
ArbetsuppgifterSom controller arbetar du som stöd i ekonomiska frågor åt en handfull verksamheter. Uppdraget är att stödja verksamheterna i planerings- och uppföljningsprocessen. I arbetsuppgifterna ingår att:
• Stödja verksamheten i framtagande av verksamhetsplan och budget
• Stödja verksamheten med resultatuppföljning och prognos
• Ansvara för att budget och prognos administreras i berörda system
• Ansvara för att det ekonomiska resultatet är kvalitetssäkrat, rättvisande och korrekt
• Stödja verksamheten i kalkylering och medverka i framtagande av prismodeller
• Stödja verksamheten i investeringsprocessen
• Utföra analyser och benchmarking för att mäta effektivitet och produktivitet i verksamheten
• Stödja verksamheten i olika former av produktions- och kapacitetsplanering
• Ansvara för och genomföra utbildningar inom ekonomiområdet.
Rollen karaktäriseras av ett konsultativt förhållningssätt genom att med en controllers expertkunskap vara ett stöd till verksamhetschef och dennes underställda enhetschefer i ekonomiska och administrativa frågor. Du kommer dessutom att delta i utvecklingen av våra administrativa rutiner samt medverka i olika verksamhetsutvecklingsprojekt. I och med att enheten är länsövergripande kan resor i länet förekomma i det vardagliga arbetet.
Din kompetens
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom ekonomiområdet eller motsvarande och erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i Office-paketet, framförallt Excel. Erfarenhet från ekonomisystemet Raindance är också meriterande.
Dina personliga egenskaper är viktiga för oss. Vi tror att du är analytisk och strukturerad och kan uttrycka dig väl i tal och skrift i kombination med en god pedagogisk förmåga. Eftersom arbetet innebär många kontakter är det viktigt att du är utåtriktad, positiv och har en förmåga att både inspirera och skapa förtroende.
Det är viktigt att du kan hantera såväl detaljer som helhet och att du ser positivt på att arbetsuppgifterna är varierande. Vi tror vidare att du är en lagspelare som ser samarbete som en nyckel till framgång och att du har en drivkraft att utvecklas. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Anställningsform
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Information om tjänsten lämnas av
Chefscontroller Malin Printz, 076-721 95 03.
Fackliga företrädare och övriga söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.
Kom och jobba hos oss på ekonomistaben!
Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2022-03-31.
Intervjuer kan komma att ske löpande.
Se våra förmåner (
http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)Följ oss gärna på Facebook (
http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.
Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare, 100%, Tillträde enligt överenskommelse -
Ersättning•
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagREGION SÖRMLAND
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "RLLS-22-004".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Sörmland (org.nr 232100-0032)
Arbetsplats Region Sörmland
Jobbnummer 6424496
Observera att sista ansökningsdag har passerat.