Controller Till Detaljhandelsföretag - Omgående!
Jobbusters Aktiebolag / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jobbusters Aktiebolag i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Tyresö eller i
hela Sverige Företagsbeskrivning
JobBusters är ett personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi hjälper företag i alla branscher med alla typer av tjänster. Vi samarbetar idag med allt ifrån stora globala företag till mindre bolag. Vår målsättning är att hitta kundens drömkandidat och kandidatens drömjobb!
Arbetsplatsen är belagd i centrala Stockholm och hos en välkänd kund i detaljhandelsbranschen. Vår kund behöver nu utöka controllerfunktionen inom divisionen Sales & Logistics med en controller som arbetsleds och rapporterar till divisionscontrollern.
Inom divisionen Sales & Logistics ingår områden som globala transporter, lagerhantering, import/export, fördelning och påfyllnad av varor till butik, säljanalyser, pris- och kampanjhantering samt butiksförsäljning.
Publiceringsdatum2012-10-08Dina arbetsuppgifterI din roll ingår uppgifter som:
• Divisionscontroller i utredningar, analyser i verksamheten och ekonomi, hålla ihop rutiner på divisionen.
• Se till att budget och uppföljningsprocesser fungerar.
• Kontakt med alla som har budgetansvar samt gruppchefer inom divisionen.
• Vara insatt i systemstöd samt frågor kring detta.
• Planera och genomföra utbildningar inom ekonomisk planering, budgetering och uppföljning.
• Säkerställa rutiner kring fakturahantering samt hantera fakturor.
• Administrativt underhåll i divisionens avtal samt öka kostnadsmedvetenheten.
Förutom controlling centralt inom divisionen så kommer du också ansvara för controlling inom ett av deras största leveransområden som är Sales Store. Inom det området utvecklas och förvaltas kassalösningar, kortbetalningslösningar samt annat som används inom butiksledet. Området hanterar samtliga lösningar för samtliga butiker internationellt.
Kvalifikationer• Du är civilekonom eller motsvarande.
• Du har erfarenhet av ekonomisk budgetering, planering och uppföljning.
• Du har mycket goda kunskaper i Office-paketet, speciellt Excel, jobba med pivot-tabeller och formler i Excel. Andra verktyg för budgetering/ekonomisk uppföljning är meriterande.
• Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i eller mot IT-verksamhet och har viss förståelse för termer.
Dina personliga egenskaperSom person är du prestigelös, ansvarstagande och social. Du har en god analytisk förmåga, är strukturerad och kan balansera mellan detaljerad info och översikt. För att denna roll ska passa dig är du också mycket självständig och kan kommunicera frågeställningar inom rätt tidsram.
Arbetstider och anställningsform
Heltid, start OMGÅENDE (önskvärt 5/11 2012), tillsvidare. Du kommer att vara anställd som konsult hos vår spännande kund under 6 månader, för att sedan bli överrekryterad direkt av vår kund.
ErsättningFast lön, enligt överenskommelse.
TillträdeOMGÅENDE! Skicka in din ansökan i Word-format snarast, då intervjuer sker löpande under v. 41-42.
Kontaktperson för detta jobbMalin, personalchef. Telefon: 0706-69 57 21.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duFör att söka tjänsten, gå in på länken:
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagJOBBUSTERS AKTIEBOLAG
AdressJOBBUSTERS AKTIEBOLAG
ESSINGE BROGATA 2
11261 STOCKHOLM
KontorsadressESSINGE BROGATA 2
STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0706695721
Jobbnummer 1360065
Observera att sista ansökningsdag har passerat.