Controller, Solna

Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.Administrativa avdelningen är en del av huvudkontoret. Vi ansvarar för områdena inköp, lokaler, dokumenthantering, internservice, personal och säkerhet.

Dina arbetsuppgifter som controller innebär huvudsakligen att du tillsammans med dina kollegor planerar och följer upp verksamheten samt analyserar resultat. Du kommer ha ett stort ansvar när det gäller avdelningens samlade rapportering till verksledningen, varför din förmåga att uttrycka dig i skrift är viktig. I arbetet ingår även att stödja och hjälpa avdelningens chefer med ytterligare uppföljning, analys och utveckling av verksamheten. Du har i din roll som controller många och varierande kontakter vilket kräver att du är professionell i din yrkesutövning och att du har mycket god samarbetsförmåga.

Du kommer ingå i planerings- och styrningsenheten inom den administrativa avdelningen.

 Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

• som är till nytta för medborgare och företag

• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en akademisk utbildning om minst 120p /180 hp inom ett för tjänsten relevant område

• har aktuell och relevant erfarenhet av liknande arbete

• har goda ledaregenskaper 

• agerar med helhetssyn, är prestigelös samt inger förtroende

• är kommunikativ och har god förmåga att utrycka dig i tal och i skrift

• är strukturerad samt kan planera och prioritera ditt arbete 

• är pedagogisk och har förmåga att engagera andra

• är initiativtagande, tar ansvar och är drivande

• har god samarbetsförmåga och god förmåga att bygga nätverk

• har verksamhetens bästa i fokus. 

Det är meriterande om du har erfarenhet av projektledning.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Vi kan komma att tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2014-02-14

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Peter  Sävje, enhetschef 010-574 82 33
Caroline Ericsäter, HR-konsult 010-572 39 40
Ing-Marie Sandin, facklig kontaktperson ST 010-574 14 76
Susanne O'Konor, facklig kontaktperson SACO 010-574 85 55

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1780340

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: