Controller, kommunledningskontoret

Kristianstads kommun / Controllerjobb / Kristianstad
2019-10-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Controller, kommunledningskontoret" (publicerad 2022-11-22) ⬅️


Visa alla controllerjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.

Kommunledningskontoret ska utifrån en helhetssyn leda, samordna, följa upp och utveckla kommunens verksamhet utifrån de ramar och direktiv som kommunstyrelsen ger.



Är arbete med bland annat målstyrning, god ekonomisk hushållning och budgetprocesser det du brinner för? Vi söker dig som vill vara med och utveckla kommunens ekonomiprocesser tillsammans med våra kompetenta kollegor från kommunledningskontoret och våra övriga förvaltningar.

Vi kan erbjuda dig ett utmanande arbete i en positiv och trivsam arbetsmiljö.

Ekonomi- och upphandlingsavdelningen är en central avdelning på Kommunledningskontoret som samordnar, stödjer och utvecklar arbetet med ekonomi och upphandlingar i Kristianstads kommun på en övergripande nivå. Vi arbetar även med att följa upp och utveckla ekonomiska processer och tar fram relevanta beslutsunderlag. Avdelningen består av 27 medarbetare där tjänsten som controller är placerad direkt under ekonomidirektören.

Välkommen med din ansökan!



Publiceringsdatum
2019-10-29

Dina arbetsuppgifter
Som controller är du övergripande ansvarig för kommunens arbete med målstyrning och god ekonomisk hushållning, budgetprocessen samt ekonomi- och verksamhetsplaneringen. Utredningar och projekt ingår som en del i uppdraget precis som att vara bollplank till verksamheten och ledningen i ekonomiska frågor. Framtidens ekonomiarbete ser inte ut som dagens ekonomiarbete och i tjänsten ingår att arbeta med att öka effektiviteten i kommunen och i kommunens processer, utifrån ett helhetsperspektiv och ofta tillsammans med andra delar av organisationen.

Rollen som controller innebär ett stort helhetsansvar för Kristianstads ekonomiska utveckling framöver och du kommer att få leda ett antal av dessa själv. Ditt arbete kommer att präglas av att utveckla samband mellan verksamhet och ekonomistyrning, för att nå högre måluppfyllelse. I tjänsten kan även ingå att fungera som ekonom för någon av kommunledningsförvaltningens avdelningar eller enheter.

Kvalifikationer
Vi vill att du som söker har högskoleexamen inom ekonomi och erfarenhet av arbete med ekonomi i offentlig förvaltning. Det är meriterande om du har erfarenhet av övergripande ekonomiarbete i en kommun. Givetvis hanterar du Officepaketet i ditt dagliga arbete och eftersom du kommer att arbeta med flera av kommunens dokument krävs det att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift.

För att lyckas med uppdraget krävs det att du är driven, utvecklingsinriktad och pedagogisk - att driva förändringar och förankra dem kräver dessa egenskaper. Du behöver vara modig och nytänkande för att hitta nya vägar i framtiden och du tar ansvar för helhetslösningarna. Du är samtidigt flexibel och analytisk med förmåga att se komplexa samband, alla är egenskaper som krävs för att arbeta med Kristianstads ekonomiska arbete mot framtiden.

Anställningsvillkor
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Rådhus Skåne kommer att vara din arbetsplats i direkt närhet till bussar och tåg.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Oscar Nilsson, ekonomidirektör på telefon 044-13 60 07.

Sista ansökningsdag är 2019-11-18

Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.

I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-11-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kristianstads kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "KLK-2019/719".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kristianstads kommun (org.nr 212000-0951)

Jobbnummer
4891727

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: