Controller Drakfastigheter

Sundsvalls kommun / Controllerjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla controllerjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sundsvalls kommun i Sundsvall, Nordanstig, Ånge eller i hela Sverige

Vårt arbete växer och utvecklas ständigt och därför behöver vi förstärka vårt team med en till controller. Du kommer bl.a. vara ett bollplank till chefer inom drakfastigheter, samarbeta med andra controllers samt utveckla arbetet genom ständiga förbättringar. Vi söker dig som har några års erfarenhet som controller. Du är självgående och initiativtagande.
Drakfastigheter är Sundsvalls kommuns fastighetsförvaltare. Vi ser till att kommunens lokaler erbjuder en trivsam miljö för dem som vistas där genom att forma och utveckla våra fastigheter i nära samarbete med de kommunala verksamheterna. Allt för att Sundsvalls kommun ska bedriva sin verksamhet i effektiva, ändamålsenliga och klimatsmarta lokaler.

Drakfastigheter är en verksamhet inom Kommunstyrelsekontorets förvaltning med ca 230 anställda. Utöver fastighetsförvaltning, städning och drift ansvarar vi även för ny-, om- och tillbyggnader i kommunala lokaler. Controllern är placerad i Drakfastigheters stabsgrupp.
Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn.

Publiceringsdatum
2023-10-27

Arbetsuppgifter
Som controller ansvarar du för att hålla samman planering och uppföljning av ekonomi och verksamhet på drakfastigheter. Du kommer arbeta med budget, redovisningsfrågor, analys och uppföljning, sammanställning av ekonomi- och verksamhetsrapporter. Du kommer att presentera framtagna rapporter för drakfastigheters chefer.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har flerårig arbetslivserfarenhet som controller. Det är meriterande om du har erfarenhet av fastighets- bygg eller entreprenadbranschen och/eller erfarenhet av offentlig förvaltning.

Ett krav för tjänsten är att du har akademisk examen inom ekonomiområdet eller annan utbildning i kombination med aktuell yrkeserfarenhet inom ekonomi som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
B-körkort är ett krav.

Du har en god analytisk förmåga och kan analysera ekonomisk data samt har förmåga att på ett tydligt sätt presentera och analysera information. Du är självgående och tar ansvar för dina uppgifter, strukturerar ditt arbete och driver processer vidare. Du har god samarbetsförmåga och förståelse för hur människor tar till sig kunskap och anpassar sättet att förmedla budskapet till mottagaren.

Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.raddning.info/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanst-i-beredskap

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C161922".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sundsvalls kommun (org.nr 212000-2411)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Drakfastigheter

Kontakt
Fastighetschef
Magnus Karlsson
magnus.karlsson@sundsvall.se

Jobbnummer
8222381

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sundsvalls kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sundsvalls kommun: