Controller
My Right / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos My Right i Stockholm MyRight - empowers people with disabilities består av 22 svenska funktionshinderorganisationer som bedriver internationellt utvecklingsamarbete i samarbete med systerorganisationer i sju programländer; Bolivia, Bosnien, Nepal, Nicaragua, Rwanda, Sri Lanka och Tanzania. Partnerskap är en bärande idé inom vår verksamhet. Vårt uppdrag är att verka för fattigdomsbekämpning genom rättighetsbaserat stöd till organisationer av människor med funktionsnedsättning. MyRight söker nu en Controller till sin verksamhet.
Controller
Beskrivning av arbetsuppgifter
Samordningsansvar av MyRights ekonomiprocesser och system för finansiell kvalitetssäkring och avtalsefterlevnad gentemot finansiärer. Vara teamledare och samordna och fördela arbetet i ekonomigruppen samt arbetsleda ekonomihandläggarna. . Tillsammans med ekonomihandläggarna arbeta fram instruktioner och mallar till partners för budget, ekonomiuppföljning, revision och administrativ kapacitetsbedömnig (handläggarna har ansvaret för själva granskningen och uppföljning av partners).
Vid behov utföra kapacitetsbedömningar av partners. .
Övergripande ansvar för MyRights ekonomi som bland annat innebär att upprätta budget-, prognoser och uppföljning både internt och till Sida. Upprätta årsbokslut och årsredovisning, deklaration och rapportering till Svensk Insamlingskontroll. . Attestera betalningar.
Ta fram underlag för fakturering av medlemsavgifter m.m. . Diverse ekonomiska analyser ingår i uppgifterna samt vid behov likviditetsplanering.
Stöd till Generalsekreteraren i framtagandet av policies. . Föredragande av ekonomiska frågor till styrelse, partners, medlemsförbund och kollegor vid behov. Kontaktperson gentemot revisorer och bank. Resor i tjänsten ingår.
Publiceringsdatum2016-10-10KvalifikationerFör denna tjänst fodras att du har akademisk examen med inriktning på företagsekonomi. Vi förutsätter att du har flera års erfarenhet av budget- och redovisningsarbete samt god kunskap om ekonomiska stödsystem, riskhantering samt avtals- och upphandlingsfrågor.
Det är en fördel om du har kunskap om Sidas regelverk, organisation och arbetssätt. Arbetet kräver god administrativ kompetens och god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska.
Det är en merit om du har erfarenhet av arbetsledning. Kunskap i spanska är en merit. . Kännedom om funktionshinderrörelsen eller egen erfarenhet av funktionsnedsättning är också en merit. . Även kännedom om utveckling inom nationell och internationell funktionshinderpolitik och erfarenhet av arbete i utvecklingsland är meriterande.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Facklig kontaktperson för Unionen: Pia Häger 08-505 77 611
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-10-21
Skriftligt!
Ange följande referens när du ansöker: Controller
Ansökan kan skickas till e-postadress:
jobbansokan@myright.seKontaktController Astrid Jansen, 08-505 77 607
astrid.jansen@myright.seGeneralsekreteraren Tiina Nummi- Södergren, 08-505 77 610
tiina.nummi-sodergren@myrikght.seFöretagMy Right
AdressMy Right
Liljeholms torget 7A
11763 STOCKHOLM
KontorsadressLiljeholmstorget 7A 7 tr
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-50577600
Jobbnummer 3096936
Observera att sista ansökningsdag har passerat.