Contract Management Specialist till BMW Financial Services

Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Ekonomiassistentjobb / Sollentuna
2018-01-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Contract Management Specialist till BMW Financial Services" (publicerad 2021-11-14) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Är du en energisk, självständig person som gillar att arbeta i team mot gemensamma mål?

BMW Financial Services är BMWs eget finansbolag. Vi är ett helägt bolag inom BMW Group. Vi har lång erfarenhet av att finansiera BMW-bilar och kan BMW, bättre än något annat finansbolag. I dagsläget finansierar vi miljontals bildrömmar runt om i världen. Vi är en del av bilköpet. Kunden väljer sin BMW i första hand för att den är rolig att köra och inte för att det är roligt med finansiering och pappersarbete. Därför har vi sett till att det är enkelt och bekvämt att finansiera bilen hos oss. Huvudkontoret för Norden ligger i Stockholm. I Sverige har vi funnits sedan 1999.

Du kommer att vara en del av ett roligt, opretentiöst och högpresterande team, där du erbjuds en arbetsplats med ett starkt varumärke och en intressant och krävande roll i ett internationellt företag. Vi ställer stora krav men erbjuder också mycket i gengäld.

Som Contract Management Specialist blir du processägare för våra kontraktshanteringsprocesser i Norden. Huvudansvaret är att säkerställa att vi levererar premiumtjänster och håller en hög kvalitet på våra interna processer. Arbetet inkluderar bland annat dagliga avstämningar, kontrollrapporter, intern och extern support, kontraktsgranskning och aktivering och processförbättringar.

Denna position är dynamisk eftersom du kommer att arbeta med en rad administrativa uppgifter och även ha kontakt med kunder, återförsäljare och vara en del av vår styrorganisation gentemot vår tjänsteleverantör.

Om du har en djup erfarenhet från Financial Services-verksamheten (leasing och lån) och har förmågan att förstå komplexa processer och kundkrav, ta chansen att bli en del av vårt team!

Dina Arbetsuppgifter:

I den här funktionen kommer ditt huvudansvar och uppgifter vara att:

• ha fullständig översikt över kontraktshanteringsprocesserna för leasing- och lån inom Norden

• sträva efter att optimera / digitalisera processer för att förbättra effektiviteten, kvaliteten och processäkerheten

• genomföra interna kvalitetskontroller, rapportering och uppföljning

• vara 2nd level support till vår tjänsteleverantör

• stödja genomförandet av nya krav och IT / Business-projekt med operativ expertis

• genomföra granskning och aktivering av leasing och lånekontrakt

• säkerställa att våra kund- och återförsäljares krav uppfylls samt säkerställa premium tjänster

Vem är du?

Du har en universitetsexamen, helst inom ekonomi och minst 3-5 års erfarenhet från finansverksamheten, back office. Du har goda process-och systemkunskaper och du talar och skriver både engelska samt ett skandinaviskt språk obehindrat. Vidare är du kvalitetsmedveten, analytisk och resultatorienterad.

Rollen innehåller ett brett spektrum av uppgifter och därför är det viktigt att du är flexibel och kan ta itu med olika utmaningar samtidigt. Du är en pålitlig, ansvarig och strukturerad person som enkelt skapar förtroende och uppskattar att ha många kontakter med både kunder och kollegor. För att lyckas i denna roll behöver du ha hög integritet och ha ett stort engagemang. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Funktionen ligger i moderna lokaler i Sollentuna och du kommer att rapportera till Customer Service Manager.

Ingen kör BMW av en slump. Det är ett medvetet val, ofta ett resultat av en dröm. Inte heller finns det någon som jobbar för BMW av en händelse. Vill du jobba hos oss? Välkommen med din ansökan bestående av CV och ett brev som besvarar frågorna:

1. Varför BMW?

2. Varför söker du rollen?

3. Vad kan du bidra med?

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start omgående eller enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. I denna rekrytering samarbetar BMW med Jurek Rekrytering och Bemanning. Då urvalsprocessen sker löpande så ser vi gärna att du skickar din ansökan så snart som möjligt. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Eva Bothén på telefon: 0702-56 47 25 alternativt eva.bothen@jurek.se. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Du är varmt välkommen att ansöka till denna tjänst via vår hemsida www.jurek.se. Vi ser fram emot att höra från dig redan idag!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-01-02

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva Bothén

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Adress
Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm

Kontorsadress
Biblioteksgatan 11

Jobbnummer
3881448

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB: