Contract Claims Manager
Siemens AB / Administratörsjobb / Upplands Väsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Upplands Väsby,
Sollentuna,
Täby,
Upplands-Bro,
Vallentuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Siemens AB i Upplands Väsby,
Sigtuna,
Solna,
Stockholm,
Huddinge eller i
hela Sverige Ref nr: 104484
Placering: Upplands Väsby
Organisation: Infrastructure & Cities Sector
Med våra innovativa lösningar för energiförsörjning, hälso- och sjukvård, infrastruktur och industriell produktivitet har vi svaren på vår världs stora frågor. Det är därför som vi ständigt letar efter nyfikna och öppna personer som vågar ställa de rätta frågorna. Kanske precis som du?
Till Infrastructure & Cities Sector med placering på vårt huvudkontor i Upplands Väsby söker vi nu en Contract & Claims Manager
Vilka är mina arbetsuppgifter?
• Du kommer att stödja Siemens projekt- och affärsverksamhet i avtals- och kontraktsfrågor samt Claims Management. Ditt uppdrag är att säkerställa bästa möjliga villkor för verksamhetens projekt.
• Du analyserar verksamhetens kontrakt och avtal där du identifierar risker och möjligheter, identifierar potentiella anspråkskrav samt säkerställer att kontrakt är utformade enligt våra riktlinjer.
• Agerar rådgivare och ger rekommendationer till affärsverksamheten vid kontraktsförhandlingar och avtalsändringar.
• Deltar i förhandlingar och projektmöten.
• Hanterar och följer upp anspråk och fordran rörande kunder, leverantörer och affärspartners och upprättar och säkerställer dokumentation i dessa frågor.
• I samband med offerering av våra större projekt spelar du en viktig roll i vår interna offertprocess. Du säkerställer att arbetet drivs i enlighet med Siemens processer och riktlinjer samt ansvarar för kontinuerlig rapportering och dokumentation i våra verktyg.
• I din roll kommer du att arbeta nära projektledarna, projektekonomerna och försäljningsorganisationen där du fungerar som rådgivare och är en länk mellan affärsverksamheten och Siemens juristavdelning.
• Du rapporterar disciplinärt till affärsverksamheten och funktionellt till juristavdelningen.
Vad krävs av mig?
• För att vara framgångsrik i rollen tror vi att du har några års erfarenhet av arbete med kontrakts- och avtalsfrågor inom projektverksamhet eller komplex B2B-försäljning.
• Du har en högskoleutbildning inom ekonomi, teknik eller juridik eller med arbetslivserfarenhet inom området. Det är viktigt att du har goda kunskaper inom handelsrätt, kunskaper inom entreprenadjuridik ses som meriterande.
• Det är viktigt att du är strukturerad, noggrann och har lätt att fatta beslut och kommunicera dessa.
• Du kommunicerar med enkelhet i tal och skrift på både svenska och engelska och har god vana av att nyttja IT-stöd i ditt arbete.
Vad kan Siemens erbjuda mig?
Vi erbjuder spännande utmaningar och karriärmöjligheter i ett innovativt, globalt företag i framkanten av grön teknik. Vår arbetsmiljö är öppen, inspirerande och internationellt och vi ger stora möjligheter till personlig och professionell utveckling.
Vad mer behöver jag veta?
Siemens Infrastructure & Cities Sector erbjuder hållbar teknologi för städer och deras infrastruktur. Erbjudandet består av integrerade mobilitetslösningar, teknik för fastigheter och säkerhet, effektiv energiöverföring, smarta elnät samt teknik för låg- och mellanspänning.
Hur ansöker jag?
För vidare information kontakta Emma Rönnmark: 070-728 14 07 alternativt Erik Dahlberg på tfn 070-728 13 52.
Välkommen med din ansökan senast den 1 februari 2013, via vår hemsida.
www.siemens.se/jobbPubliceringsdatum2013-01-25Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-02-01
Ange följande referens när du ansöker: 104484
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagSiemens AB
AdressSiemens AB
19487 UPPLANDS VÄSBY
KontorsadressJohanneslundsv 12-14
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-7281000
E-postadress:
maria.kallstrom@siemens.com Jobbnummer 1449220
Observera att sista ansökningsdag har passerat.