Content and Customer Support Manager på Valu8

Valuation Europe AB / Bankjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla bankjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Valuation Europe AB i Stockholm

Valu8 är ett affärsverktyg för Nordisk private equity, venture capital och corporate finance, banker, management consultancy samt andra delar av den finansiella sektorn eller företagssektorn som arbetar med bolagsinformation och bolagsanalys. Vårt fokus är den nordiska marknaden där vi tillhandahåller detaljerad och unik företagsdata i kombination med intelligenta applikationer för våra användare. Valu8 är en litet men snabbt växande företag med kontor i Stockholm och Göteborg.

Vi rekryterar nu en Content och Customer Support Manager för vårt Stockholmskontor.

Rollen
Som Content och Customer Support Manager kommer du att få central roll som länk mellan vårt säljteam i Stockholm och vårt produktutvecklingsteam i Göteborg. Mer specifikt kommer initialt arbetsuppgifter inkludera kvalitetssäkring av vår data och produkter, uppdatera finansiella data från utvalda leverantörer samt stötta våra kunder med support i olika former.

Vi söker en person som vill ta en aktiv roll i vårt team att upprätthålla och vidareutveckla Valu8s rykte såsom en kvalitativ leverantör av applikationer till krävande kundgrupper. Personliga egenskaper är ett effektivt, välstrukturerat och problemlösande arbetssätt, tålamod och ett öga för detaljer. Ett analytiskt intresse att även arbeta med Microsoft Excel och lättare Excel modellering och material till våra kunder är centrala egenskaper för denna roll. En positiv och konstruktiv attityd samt en förmåga att arbeta i ett team är också viktiga egenskaper. Flexibilitet i arbetsuppgifter är även viktigt som en del av en litet team på vårt kontor i Stockholm.

Publiceringsdatum
2016-08-25

Erfarenheter
Något eller några års arbetslivserfarenhet från sektorn för finansiella informationssystem alternativt från banking eller andra delar av den finansiella sektorn är en fördel men inte ett krav för rätt kandidat.

Vi tror att du har en akademisk utbildning inom finans, ekonomi eller liknande. Alternativt en utbildning inom systemvetenskap eller liknande. Ett intresse och kunskap inom enklare programmering/IT utveckling är positivt.

Rätt kandidat kommer bli del av ett mindre team i en pågående spännande nordisk tillväxtfas där vi ser en expansion utanför Norden över tid. Beroende på din erfarenhet och förmåga att utvecklas med rollen, har den rätta kandidaten möjlighet att aspirera till rollen som Head of Content and Customer Support på Valu8.

Vi uppskattar veckoarbetstid till ca 40 timmar, men där arbetstiden kan kommer att variera under kortare perioder med hög belastning. Att tala och skriva svenska och engelska mycket väl är ett krav. Erfarenhet av ytterligare europeiska språkkunskaper är meriterande men inte krav.

Vi erbjuder en spännande och stimulerande roll för den rätta kandidaten att ta en nyckelroll i en stöttande, dynamisk och entreprenöriell arbetsmiljö.

Ansökningar skickas skriftligen i mail/bifogat brev och CV senast 5 september:

Anders Lundgren
Vd, Valu8
E-postadress: anders@valu8group.com .

För mer information, besök även våra webbsidor www.valu8group.com eller www.vembi.se .

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-05
Ange följande referens när du ansöker: 123456789

Kontakt
Anders Lundgren, VD 08-55118212 (Direktnummer) 0709-291106 anders@valu8group.com

Företag
Valuation Europe AB

Adress
Valuation Europe AB
Danderydsgatan 18
11426 Stockholm

Kontorsadress
Danderydsgatan 18
Stockholm

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08 55118212
E-postadress: anders@valu8group.com

Jobbnummer
3014571

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Valuation Europe AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Valuation Europe AB: