Conroller till Transportregisteravdelningen i Örebro TSG 2012-10
Transportstyrelsen / Redovisningsekonomjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Transportstyrelsen i Örebro,
Nora,
Askersund,
Västerås,
Norrköping eller i
hela Sverige Transportregisteravdelningen förvaltar och utvecklar register inom transportområdet. Vi tar fram e-tjänster och tillverkar olika kort och certifikat, till exempel körkort. Dessutom arbetar vi med arkivering och registratur. Vi finns i Borlänge, Norrköping, Visby och Örebro och har 150 medarbetare
Ledningsstöd är en stabsfunktion och består av 8 personer som arbetar övergripande och strategiskt och stödjer avdelningens ledning.
Publiceringsdatum2012-11-19ArbetsuppgifterSom ekonomisk controller är du en stödjande resurs till avdelningens ledning och verksamhet. Du ingår i avdelningens stabsfunktion och ska bistå ledningsgruppen och avdelningen med ekonomisk kompetens.
Du kommer att samarbeta med den controller som finns vid avdelningen och med övriga controllrar inom myndigheten. Du ska ta fram rapporter och kan få medverka i samband med uppföljning och budgetdialoger på olika nivåer. Då avdelningen är relativt ny så kommer du att ha stora möjligheter att vara med och utveckla och ta fram nya modeller, nyckeltal och processer med mera inom ekonomiområdet.
Du kommer att vara med och hålla samman och driva arbetet med verksamhetsplaner och budget samt arbeta med analyser, prognoser, uppföljningar och bokslut.
Du kommer också att driva olika projekt under en del av arbetstiden.
BakgrundVi söker dig som har akademisk examen inom ekonomi med inriktning mot ekonomistyrning eller redovisning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Du ska också ha erfarenhet av att ha arbetat som controller. Du ska ha erfarenhet av ekonomisystem, exempelvis Agresso eller liknande.
Erfarenhet från statlig ekonomistyrning eller erfarenhet av controllerarbete i större organisation är meriterande.
Arbetet ställer stora krav på självständighet, initiativförmåga och god samarbetsförmåga, både internt och externt. Vidare gäller att du har mycket bra analytisk förmåga, klarar att hålla deadlines, hanterar stressiga situationer och är bra på att sätta och att uppnå mål. Du är en van datoranvändare och har goda kunskaper i Office-paketet, i synnerhet i Excel. Arbetsuppgifterna kräver att du har god kommunikationsförmåga och att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift i det svenska språket. Stor vikt läggs vid den personliga lämpligheten.
Anställningsvillkor
Anställningen är en tillsvidareanställning med placering i Örebro. Vi tillämpar normalt provanställning. Tillträde snarast.
Transportstyrelsen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.
Vill du veta mer?
Om du vill veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta:
Akmal Sarwar, enhetschef, transportregisteravdelningen,
010-495 60 03,
akmal.sarwar@transportstyrelsen.se eller
Malin Jönsson, ekonomicontroller, transportregisteravdelningen,
010-495 61 47,
malin.jonsson@transportstyrelsen.se .
Fackliga frågor
Fackliga frågor besvaras av Bo Törnqvist, SACO, 010-495 62 81,
bo.tornqvist@transportstyrelsen.se eller
Anna Malmborg, ST, 010-495 72 05,
anna.malmborg@transportstyrelsen.se Övrig information
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Din ansökan
Välkommen med din ansökan senast 7 december 2012 via vår webbplats (
http://www.transportstyrelsen.se/sv/Om-oss/Jobba-hos-oss ). Vårt urval görs med stöd av urvalsfrågor. Bifoga ditt CV där du beskriver relevant arbetslivserfarenhet och utbildning samt ett personligt brev.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTransportstyrelsen
AdressTransportstyrelsen
60173 Norrköping
Jobbnummer 1395302
Observera att sista ansökningsdag har passerat.