Collector till vår inkassobevakning
Intrum Justitia Sverige AB / Företagsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla företagsekonomjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Intrum Justitia Sverige AB i Göteborg,
Varberg,
Nacka,
Malmö,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Intrum Justitia är Europas ledande företag inom Credit Management Services och erbjuder heltäckande kredithanteringstjänster, inklusive köp av fordringar, som ska bidra till att förbättra kassaflöde och lönsamhet för företagets kunder. Intrum Justitia grundades 1923 och har omkring 4 200 anställda i 21 länder. Koncernens omsättning uppgick 2016 till ca 6,1 miljarder kronor. Intrum Justitia AB är noterat vid Nasdaq Stockholm sedan 2002. Mer information finns på
www.intrum.com. Lockas du av att arbeta som säljande rådgivare?
Då tror vi att du är som klippt och skuren för att jobba som Collector hos oss! Till vår avdelning för inkassobevakning söker vi en Collector som brinner för att ge våra kunders kunder den bästa lösningen utifrån deras situation. Avdelningen har till uppgift att kombinera en hög inkasseringsgrad med ett professionellt bemötande. Vi arbetar med bearbetning av avskrivna fordringar genom situationsanpassade förhandlingar, uppgörelser, och avbetalningsplaner. I ditt arbete har du kontakt med våra kunders kunder och myndigheter via telefon, e-post och brev. Du arbetar lösningsorienterat och tar utifrån givna mandat beslut i ärenden i syfte att ge kunden bästa möjliga resultat. En av dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara inkommande telefonsamtal och till viss del utgående telefoni.
Vi ger dig möjlighet att kombinera arbete i team med eget ansvar, samtidigt som du utvecklar goda kunskaper i kredithantering! Utbildning/kvalifikationer Vi söker dig som har flera års erfarenhet av att arbeta med service och/eller försäljning, gärna via telefon. Genom dina erfarenheter har du skaffat dig god datavana och visat att du är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift.
Tidigare erfarenhet från inkassobranschen är meriterande. Personliga egenskaper Du är en glad och positiv person med en öppen människosyn. Du är kommunikativ och uppskattar att ha telefonen som arbetsredskap. Du trivs med ett högt arbetstempo och är van att fatta egna affärsmässiga beslut som ligger i linje med företagets värderingar. Det är också viktigt att du är flexibel och öppen för förändring. Vi värdesätter även att du har ett välutvecklat affärsmannaskap, där känsla för service och vilja att generera resultat är centrala inslag.
Rekryteringsprocessen Under perioden 14 juli - 14 augusti är rekryterande chef, Anna Ternevik, på semester. 27 juli - 14 augusti är du istället välkommen att kontakta Teamledare Camilla Ivarsson om du har frågor om tjänsten.
Är du intresserad? Ansök genom att klicka på "Skicka ansökan".
Varaktighet, arbetstid
Heltid/Tillsvidare (6 mån provanställning) Tillträde enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2017-07-11Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontakt1) Anna Ternevik (Team Manager) 031-61 69 12
3) Janne Tingmyr (Arbetsplatsombud Unionen Göteborg) 070-312 69 54
FöretagIntrum Justitia Sverige AB
AdressIntrum Justitia Sverige AB
Box 41
40120 Göteborg
KontorsadressSödra Hamngatan 53
Jobbnummer 3600271
Observera att sista ansökningsdag har passerat.