Collector till Retail-teamet
Alektum Group / Företagsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla företagsekonomjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Alektum Group i Göteborg,
Stockholm eller i
hela Sverige TJÄNSTEN
I rollen som Collector B2C arbetar du i inkassoteamet som hanterar konsumentfordringar för en av Alektum Groups störstaklienter. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att handlägga inkassoärenden per telefon och i vårt system - NOVA. Tillsammans med en kollega har ni det huvudsakliga ansvaret för den specifikaklientens inkassoärenden och följerhela processen från det att inkassokravet skickas ut tills det att ärendet är slutbetalat. Det innebär att du ansvarar för olika myndighetsåtgärder och/eller direkta uppgörelser med gäldenärer med ett ständigt fokus på att hitta en affärsmässig lösning för samtliga parter, vår kund, gäldenär och Alektum Group.
I rollen ingår också bland annat följande uppgifter och ansvar:
• Ansvara för tilldelade inkassoärenden
• Telefon, brev- och mejlkorrespondens med uppdragsgivaren, gäldenärer och myndigheter
• Upprätta olika former av betalningsuppgörelser
• Handlägga och utreda frågeställningar/invändningar från gäldenärer
• Viss registervård i vårt affärssystem NOVA
Arbetet som inkassohandläggare hos oss på Alektum Group ger dig en gedigen kunskap inom olika områden, så som kundhantering, service, ekonomi och juridik. I din introduktion till arbetet ingår en betald utbildning som omfattar både juridik och ekonomi för att få rätt förutsättningar att göra ett bra arbete hos oss.
VEM SÖKER VI?
Vi söker dig som har en god kommunikativ förmåga, arbetar strukturerat och är service- och säljinriktad i ditt arbetssätt med fokus på att hitta lösningar. Då du arbetar i ett team är det viktigt att du är en lagspelare med god samarbetsförmåga. Du tycker om att kommunicera via telefon och har förmågan att hantera, i vissa fall, krävande samtal på ett professionellt sätt.
För att lyckas i rollen ser vi att du som söker har minst avslutad gymnasieutbildning, gärna inom ekonomi. Vi ser det som meriterande om du har examen eller har läst kurser på högskola/universitet inom ekonomi, juridik, administration eller relevant område. Vidare ser vi att du gärnahar dokumenterad god telefon- och datorvana och/eller tidigare erfarenhet från exempelvisinkassoverksamhet, telecom, bank&finans, försäkringar, kundservice/försäljning.Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i inkassosystemet Nova.
Vi avser att rekrytera en person med anställningsformen vikariat under minst 12 månader. För rätt person finns goda chanser till förlängning. Tjänsten är på heltid med placering på Alektum Groups huvudkontor i centrala Göteborg.Start sker omgående eller enligt överenskommelse.
Vad erbjuder vi?
• Betald utbildning inom juridik och ekonomi
• Samtalscoachning (ett coachande ledarskap)
• Värdefull arbetserfarenhet inom service, ekonomi och juridik
• Vårt huvudkontor ligger centralt beläget i Nordstan, Göteborg. Du arbetar i fräscha och öppna kontorslandskap tillsammans med härliga kollegor
INTRESSERAD?
Välkommen med din ansökan senast den 5 oktober 2018. Urval och intervjuer sker löpande, vilket gör att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
VILL DU VETA MER OM TJÄNSTEN?
Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Tuija Stolpe, Team Manager Retail B2C,
tuija.stolpe@alektumgroup.comOm du vill veta mer om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Isabell Konjic, HR Partner,
isabell.konjic@alektumgroup.comVarmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2018-09-25ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktIsabell Konjic
isabell.konjic@alektumgroup.comFöretagAlektum Group
AdressAlektum Group
Nils Ericsonsgatan 17
41103 Göteborg
KontorsadressNils Ericsonsgatan 17, Göteborg
Jobbnummer 4366928
Observera att sista ansökningsdag har passerat.