CMO/COO
Digital Marketing Professional Of Scandinavia AB / Försäljningsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla försäljningsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Digital Marketing Professional Of Scandinavia AB i Stockholm I rollen som CMO (Chief marketing officer)/COO (Chief Operating Officer) kommer du ha totalansvar för digital marknadsföring och för rätt person med tiden även vara delaktig i ledning kring övriga delar av bolaget. Du kommer från start arbeta tillsammans med några av de världsledande experterna på innehållssidan, som H2 2017 kommer att kompletteras med ytterligare personer inom digital marknadsföring, digital tech, digitalt content, digital ad, support etc.
Inledningsvis kommer du att ansvara för performance marketing av bolaget och till viss del hjälpa till med ledningen av bolaget vad gäller övergripande produktionsansvar. Parallellt med det kommer du tillsammans med VD rekrytera inför kraftig tillväxt av bolaget samt förbereda inför ett sannolik flytt av den operativa verksamheten till hub i Barcelona.
Efter denna period kommer du att arbeta ännu mer fokuserat på digital marknadsföring av bolaget, samt övergripande ledarskap. Parallellt med detta är det sannolikt att du kommer att bidra i innovationsarbetet kring utvecklingen av världsledande plattform i AR-format med väsentliga delar AI.
Är du ett digitalt marknadsproffs som brinner för digitalt och innovation? Är du en driven person som vill vara en av de ledande spelarna i ett digitalt start-up som ska ta världsmarknad som Sveriges nästa unicorn?
Du har flerårig erfarenhet av digital marknadsföring och ledarskap, samt har tidigare gärna varit med om digitala äventyr med global potential. Du kan projektleda, producera, gärna analysera och optimera köpt marknadsföring i första hand, samt ge input till ägd marknadsföring i andra hand.
Du är expert på att engagera medarbetare och få dem att göra sitt alla bästa. Du är en digital visionär som bara ser möjligheter. Du känner dig trygg i att sitta i ledningsgruppen och vara en av tre personer som frontar mot ägare och ut mot marknaden. Du har en hög social förmåga och kan argumentera för din sak mot externa byråer, interna medarbetare och övrig ledning.
DMP Microlearning är ett unikt sätt att lära sig digital marknadsföring via appar som kombinerar content för instudering, med interaktiva tester för kontroll av kunskapsnivå samt moderna verktyg för praktisk tillämpning. Missionen är att skapa nästa generation av digitala ledare som når maximal digital framgång. Affärsmålet är att nå 40 procent av alla 100 miljoner människor som är i behov av kompetens inom digital marknadsföring innan 2020.
Varaktighet, arbetstid
Start: Omgående/enligt överenskommelse. Corporate language: engelska Device prioritet: mobilt idag (AR-glasses imorgon) Plats: Stockholm (sannolik omplacering till Barcelona hösten 2017) Lön: Fast lön enligt överenskommelse, plus bonusmöjligheter
Publiceringsdatum2017-01-27Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-26
FöretagDigital Marketing Professional Of Scandinavia AB
AdressDigital Marketing Professional Of Scandinavia AB
Grev Turegatan 21
11438 Stockholm
KontorsadressGrev Turegatan 21
Jobbnummer 3285976
Observera att sista ansökningsdag har passerat.