Client Support/Kundtjänststjärna sökes till Atea i Göteborg

Oddwork Sweden AB / Butikssäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Oddwork Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Ateakoncernen, med verksamheter i hela Norden och Baltikum, har 6 300 medarbetare och är den tredje största IT-infrastrukturleverantören i Europa och marknadsledare i Norden och Baltikum. Koncernen har en omsättning på ca 24 miljarder svenska kronor och är noterad på Oslo Börs. För Ateas räkning söker Oddwork nu bolagets nästa Client Support som med fantastisk kund- och servicekänsla ska vara med och fortsätta driva bolaget framåt i kontakten med Ateas kunder över hela Sverige.

Om Atea
Som specialister inom IT-infrastruktur är Atea med och formar ett ännu bättre Sverige. Tillsammans med sina kunder utvecklar de lösningar som nästa generation ska känna sig stolta över. De vill till exempel bidra till ett effektivare lärande i skolan. De vill stärka polis, räddningstjänst och sjukvård i deras arbete att trygga vår välfärd. De vill göra svensk exportindustri än mer konkurrenskraftig och ge entreprenörer bättre möjligheter att förverkliga sina drömmar.

Tillsammans med sina kunder i hela landet bygger Atea Sverige med IT. Atea har ett heltäckande utbud av produkter och tjänster, och hjälper sina kunder med hela kedjan - från design, utveckling och produktförsörjning till funktion och underhåll. Genom att skapa en IT-infrastruktur i världsklass är Atea med och lägger grunden till ett smartare och mer innovativt Sverige.

Om tjänsten som Client Support/Kundtjänststjärna
Som Client Support på Atea Customer Care är du den första kunden talar med när de behöver komma i kontakt med Atea. Det kan handla om generella frågor till beställningar av produkter via Atea eShop, leveranser, returärenden och/eller rådgivning. Som Client Support hjälper du dina kunder att hitta rätt produkter och lösningar utifrån kundens specifika behov. Du ska med hög kundservice och snabb återkoppling besvara de ärenden som kommer in via telefon, chatt och e-post. Ditt bemötande mot kunden kan vara avgörande för kundens beslut varför det är viktigt att kunden känner trygghet i kontakten och upplever Atea som den snabba, professionella och självklara samarbetspartnern. Vissa beställningar och förfrågningar kan vara enkla att hantera medan andra kan bli betydligt mer omfattande projekt. Du ska därför älska variationen - och att guida dina kunder till rätt beslut bland Ateas produkter och tjänster. 

Inom Customer Care arbetar du i ett drivet team där man tillsammans skapar en arbetsmiljö där personligt ansvar, laganda och viljan att lyckas ännu bättre alltid är den drivkraft du kommer att vara en självklar del av.

Vi söker dig som:
Brinner för kundservice och vill bli en del av teamet hos Sveriges ledande IT-leverantör. Du har stor servicekänsla, är utåtriktad och älskar att hjälpa och vägleda dina kunder till rätt beslut. Det är meriterande om du kommer från en bakgrund inom IT men inte ett krav då ambition och vilja att lära sig är det viktigaste hos Atea. Det är även positivt om du har arbetat administrativt tidigare och trivs i den rollen eftersom du dagligen kommer hantera allt ifrån mer standardiserade förfrågningar och beställningar till mer komplexa kundförfrågningar. Du vill lära dig så mycket om möjligt om Ateas produkter och tjänster och vill alltid utvecklas inom ett bolag där utvecklingsmöjligheterna är stora.

Atea har samlat IT-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Medarbetare som brinner för att vara med att bygga ett bättre Sverige med hjälp av IT, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. För dem är det därför viktigt att du lever efter samma värderingar. 

Vad Atea erbjuder dig
På Atea blir du en del av en kultur som bygger på framåtanda, kamratskap, humor och ett naturligt mått av galenskap. Här finns en mycket målmedveten satsning på medarbetarnas utveckling där man är på jakt efter medarbetare som sporras och drivs av stora mål och som, liksom Atea, tycker om att gå sin egen väg. I din tjänst har du en fast enligt överenskommelse och jobbar under kontorstider 08:00 - 17:00. Atea är svenska landslaget i IT-infrastruktur som bygger ett bättre Sverige med it. Vill du också vara en del av landslaget?

START: Omgående?
OMFATTNING: Heltid
URVAL: Löpande
PLATS: Göteborg
LÖN: Fast lön enligt överenskommelse 
KONTAKT: Poyan Karimi,  poyan@oddwork.se  (för frågor om tjänsten, ej ansökan)?
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2014-11-22

Är detta du? Skicka in din ansökan med CV direkt då platsen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag! Vi ser fram emot att höra av dig.

Publiceringsdatum
2014-10-23

Arbetstider och omfattning
Heltid Rekrytering

Ersättning
Månatlig löneutbetalning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-11-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Oddwork Sweden AB

Adress
Oddwork Sweden AB
Saltholmsgatan 19
11343 Göteborg

Kontorsadress
Saltholmsgatan 19 42676 Göteborg

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2041842

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Oddwork Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Oddwork Sweden AB: