Client Management - 2nd line

Perido Skills AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Stockholm

Vill du vara med och bygga ett bättre Sverige med hjälp av IT? Har du förståelse för ITIL och det ramverk som det erbjuder? Skulle du trivas på ett företag där framåtanda, humor och kamratskap är centrala begrepp? Kanske är det här tjänsten för dig.

Publiceringsdatum
2014-12-01

Beskrivning
Perido rekryterar en person till vår kunds second line support. Du med rätt kompetens blir här en del av en stor it-infrastrukturleverantör som bland annat är marknadsledare i Norden och Baltikum. Deras IT-miljö präglas av hundratals databaser och många komplexa integrationslösningar och informationsflöden mellan både egenutvecklade system, standardsystem och system som ligger i molnet. Tjänsten är placerad på vår kunds kontor strax norr om centrala Stockholm.

Här kommer du att ta dig an klassiska uppgifter kopplat till Client Management inom Second Line Support-ledet i en driftorganisation. Det dagliga arbetet innebär att hantera ärenden som kommer in till Second Line via SPOC. Ärenden inkommer via vår kunds ärendehanteringssystem där man noggrant antecknar vad som händer i ett ärende och även registrerar hur mycket tid som lagts ner. Typiska ärenden är Incidenter (i form av stopp i en tjänst) som skall återställas samt Service Requests som är av mer avancerad natur än att de kan hanteras i Service Desk.

Då direktkontakt med slutanvändare kan förekomma är det viktigt att du är duktig på att kommunicera kring teknik och problem. Dessutom tror vi att du har ett analytiskt tänkande, en vilja att jobba strukturerat samt en förståelse för vad det innebär att jobba i en driftmiljö (lösningar måste hittas snabbt alt. eskaleras). Avslutningsvis är det viktigt att du har ett eget driv och viljan att vidareutvecklas inom ditt område. Varmt välkommen med din ansökan!

Kravprofil för detta jobb
• Några års erfarenhet med tidigare arbete inom SD och Second Line Support
• Goda kunskaper om klientdatorer i PC miljö
• Vana att arbeta i ett ärendehanteringssystem
• Förståelse för ITIL och det ramverk som det erbjuder
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska

Meriterande:
• Meriterande är olika certifieringar som berör klienthantering, främst inom Microsofts produktflora
• Meriterande med kunskap om Apple's produkter och hanteringen av dessa i en Microsoftmiljö

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidare. Tillträde så snart som möjligt enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 11153DB i ärenderaden.

På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl ( fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Referensnummer för detta jobb
11153DB

Kontaktuppgifter för detta jobb
E-post ansökan: rekrytering@perido.se
Övriga frågor: fraga@perido.se

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: 11153DB
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@perido.se

Företag
Perido Skills AB

Adress
Perido Skills AB
Stora Nygatan 27
11127 STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress: rekrytering@perido.se

Jobbnummer
2086046

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido Skills AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido Skills AB: