Client Delivery Manager

Lindorff / Företagsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lindorff i Göteborg, Stockholm eller i hela Sverige

Om Lindorff

Lindorff grundades i Norge 1898 och har utvecklats till att bli ett av Europas ledande företag inom kredithantering. Företaget erbjuder tjänster i hela kedjan av kredithantering och relaterade tjänster som informationstjänster, betaltjänster, faktureringstjänster, inkassotjänster och köp av avskrivna fordringar. Lindorff Danmark, Estland, Finland, Sverige samt Intrum Justitia Norge ägs av, men opererar som, en fristående del inom Intrum Justitia. Tillsammans har de fem fristående bolagen 900 anställda.
www.lindorff.com

Vi söker nu en ny kollega till Client Delivery management teamet.

Client Delivery Management inom Lindorff arbetar tillsammans med Key Account Management som kravställare gentemot olika berörda delar av Lindorffs organisation. Det huvudsakliga målet är att se till att Lindorffs uppdragsgivare är nöjda med avtalade tjänster och att följa upp Lindorffs operationella leverans.

Arbetsuppgifterna innefattar att tillse den dagliga leveransen och kontakten med Lindorff Sveriges nyckelkunder utefter avtal och fastställda mandat och limiter. Du ansvarar för att uppdragsgivare upplever Lindorff och dig som tillgänglig, strukturell, kompetent och mycket proaktiv. Du är en del av Lindorff Operations och ska bidra till att minimera våra uppdragsgivares kundförluster och därmed också bidra till ökad lönsamhet för Lindorff. Detta genom kontinuerlig utveckling av kundsamarbetet ur ett operationellt perspektiv och i linje med den av Key Account Management utarbetade strategiska planen för samarbetet.

Dina huvuduppgifter består av följande:

• Tillsammans med Key Account Manager agera stöd och daglig kontaktyta mot våra uppdragsgivare.
• Säkerställa vår helhetsleverans och att uppdragsgivaren är nöjd med de tjänster som avtalats
• Säkra att löpande avtalade moment levereras enligt avtal
• Kontinuerlig monitorering, analys och uppföljning av nyckeltal kopplade till Lindorffs leverans till uppdragsgivaren.
• Uppföljning och presentation, såväl internt som externt
• Kundsamtal och kundmöten kopplat till uppdragsgivarens dagliga frågeställningar avseende Lindorffs leverans samt delaktighet i kundsamtal rörande övergripande samarbetsformer tillsammans med ansvarig KAM.
• Delaktig vid uppstartsarbete och implementation av nya kunder och avtal.
• Ansvara för de tjänster Lindorff levererar genom att agera rådgivande mot uppdragsgivaren och kravställande internt avseende förändrings- och förbättringsarbete kopplat till den operationella delen av kundsamarbetet.

Vem är du
Vi söker dig som kan och vill ta ett helhetsgrepp avseende hela Lindorffs leverans till våra nyckelkunder. Du trivs i en roll med stort eget ansvar där kundens upplevelse av Lindorff är det allra viktigaste. För att du på bästa sätt ska kunna bemöta våra viktigaste kunder ser vi att du är ansvarstagande, kvalitetsinriktad och analytisk samtidigt som du trivs och motiveras av att arbeta i ett högt tempo.

Som person är du driven, resultatinriktad och lösningsorienterad. Du är mycket kommunikativ och har lätt för att engagera och entusiasmera andra. Du har ett stort affärsmässigt fokus och drivs av att utveckla såväl kundrelationer som interna processer.

För tjänsten krävs en djup kunskap inom kredithanteringsområdet och de regelverk och processer som styr vår verksamhet. Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är viktigt då vi har flera internationella kundsamarbeten. Goda kunskaper inom Excel och PowerPoint samt vana att arbeta med kvalitetsuppföljning och avrapportering är också önskvärda kriterier.

Resor inom tjänsten förekommer.

Vad vi erbjuder
Vi välkomnar dig till ett spännande bolag med höga mål och ambitioner, som löpande arbetar med utveckla och utmana oss själva. Vi sitter i fräscha lokaler i centrala Göteborg och Stockholm och erbjuder dig ett varmt företagsklimat, härliga kollegor samt bra förmåner och goda arbetsvillkor.

Lindorff är ett värderingsstyrt bolag som lever efter värderingarna Professional, Customer oriented, Performance oriented och Caring. Värderingarna är grunden för Lindorffs verksamhet och sättet att vara och arbeta.

Publiceringsdatum
2018-01-15

Så ansöker du
Varmt välkommen din ansökan! Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. För frågor kring tjänsten, kontakta Eleonor Pettersson +46 760 06 89 55, Teamledare Customer Service & Client Delivery Management.
Sista ansökningsdag är 19 januari.

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lindorff

Adress
Lindorff
Kungsgatan 57A
11122 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 57A

Jobbnummer
3904388

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lindorff

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lindorff: