Chief Operating Officer till häftig startup inom hemleveranser
G.O.A.T Accelerate AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos G.O.A.T Accelerate AB i Stockholm,
Uppsala,
Sala,
Nacka,
Jönköping eller i
hela Sverige Idag kan du få matvaror hemlevererade till dörren på mindre än 10 minuter. Enligt vår kund som är en spännande startup är bara en tidsfråga innan allt annat, som t.ex. kläder, elektronik, kosmetika med mera, kommer att levereras lika snabbt. Vår kunds plan är att gör det möjligt och hållbart.
Vår kund söker nu efter en COO där ditt främsta uppdrag kommer vara att bygga ett slagkraftigt team, ansvara för logistiken i företagets paketering, rekrytera personal och leda teamet med närvarande ledarskap.
Om rollen
I din roll som COO kommer du att ansvara för allt som rör logistik hos vår kund. Det innebär att få igång det första lagret med de första kunderna i Stockholm. Du kommer i din roll att fastställa och dokumentera alla processer för att driva och hantera ett lager, anställa personal, plocka, packa och leverera varor på "on-demand".
Ditt fokus i början kommer vara att bygga ett team och då vår kund snart kommer att börja expandera ut i världen. Utöver logistik kommer en stor del av rollen vara att rekrytera och leda ett team, vilket du bör finna som roligt och vara bekväm med att göra.
Detta är en spännande, rolig och även krävande roll vilket gör att du måste vara medveten om att detta är en startup med stora ambitioner och tillväxtplaner, vilket innebär att detta inte är ett klassiskt 8-17 jobb.
I uppbyggnadsfasen av bolaget är det en fördel om du kan vara i Stockholm, tills vår kund har byggt upp det första teamet och därefter börjat expansionsfasen utanför gränserna.
Är du den vi söker?
Du har erfarenhet från tidigare arbete inom logistik, gärna inom "last-mile" och "on-demand"-leveranser. Du har även erfarenhet av eller är bekväm med att arbeta med expansion och snabb tillväxt. Utöver det bör du ha ett intresse och erfarenhet av att rekrytera personal och leda andra personer i det dagliga arbetet.
Slutligen bör du ha förståelse av vad det innebär att arbeta på en VC-finansierad startup som måste växa snabbt och ibland kan det vara intensivt.
Vad för du?
Du har möjlighet att vara en av de första anställda på en VC-finansierad startup med ambitiösa tillväxtplaner. Du är den som ansvarar för all logistik och rekryterar det operativa teamet från grunden. Det innebär att du skapar den operativa strategin, företagskultur och arbetsmiljö du vill ha. Eftersom du går in i ett så tidigt skede får du en väldigt betydande roll som kommer att ha en stor påverkan på bolagets framtida riktning gällande tillväxt och expansion. Du kommer att ingå i ledningsgruppen och möjlighet till aktieoptioner.
Publiceringsdatum2022-03-17Om företagetVår kund är en startup som har samlat in pengar från starka investerare och har nu ett fullständigt fokus på att snabbt expandera ut i världen. Ta chansen att bli en av de första medarbetarna och delta i denna tillväxtresa i ett bolag som ska ta världen med storm med sin spännande affärsidé och paketering.
Skicka in din ansökan redan idag!
Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande. Vi ser fram emot att höra från dig!
Ort: Stockholm
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Lön: Grundlön med möjlighet till delägarskap för rätt individ.
Omfattning: Heltid.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-09-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagG.O.A.T Accelerate AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare G.O.A.T Accelerate AB (org.nr 559259-3353),
http://www.goataccelerate.se Arbetsplats Goat Accelerate
Kontakt Edvard Sjöberg
edvard.sjoberg@goatfactory.se Jobbnummer 6448303
Observera att sista ansökningsdag har passerat.