Chefssekreterare till kommundirektören
Norrköpings kommun / Assistentjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla assistentjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Norrköpings kommun i Norrköping,
Söderköping,
Linköping,
Åtvidaberg,
Motala eller i
hela Sverige KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.
VÅR VERKSAMHET
Juridik- och kanslienheten är en av fem enheter inom avdelningen Kommunstyrelsens kansli, som även består av arkivenheten, överförmyndarenheten, säkerhetsenheten samt utrednings- och utvecklingsenheten.
Juridik- och kanslienheten är navet inom Kommunstyrelsens kontor vad gäller kvalitetssäkring av beredningsprocessen för både tjänstepersonsorganisationen och den politiska beredningen, vilket innefattar ärenden som berör hela kommunkoncernen.
Avdelningen Kommunstyrelsens kansli är en av sex avdelningar inom kontoret som ansvarar för övergripande ledning och styrning av Norrköpings kommunkoncern. Övriga avdelningar inom kontoret är kommunikation, ekonomi, digitalisering, näringsliv och HR.
ARBETSBESKRIVNING
Vill du arbeta i en spännande, centralt placerad tjänst med många kontaktytor och stort fokus på kvalitet, utveckling och service?
Just nu söker vi en engagerad och initiativrik ledningskoordinator till vårt team på juridik- och kanslienheten. Du kommer att arbeta som koordinator till vår kommundirektör.
Som ledningskoordinator arbetar du självständig och tillsammans med andra kollegor med mycket varierande uppgifter och där du stöttar kommundirektör och biträdande kommundirektör i en komplex vardag. Det är en viktig roll som är garanten för god struktur och effektivitet för direktörerna.
Uppdraget innebär att genom effektiv och välfungerande administration, bidra till en produktiv verksamhet med högt värdeskapande. Du får självständigt bidra till att ta verksamheten framåt genom bland annat administrativa utvecklingsfrågor och utredningsuppdrag.
Rollen är bred och i dina arbetsuppgifter ingår bland annat; utredning och kvalitetsgranskning av ärenden samt annan administration i form av PM, underlag, protokoll, organisera möten, koordinera kontakter och framställa faktaunderlag, presentationer.
Du har en mycket viktig roll för att verksamheten ska fungera. Du bidrar till en stabil framdrift.
I rollen som ledningskoordinator förväntas du att vara proaktiv och ligga steget före för att kunna se och prioritera vad som behöver göras för att underlätta direktörernas dagliga arbete. Du tar även ett stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter och säkerställer att de blir slutförda i tid och med noggrannhet
Rollen ställer höga krav på administrativ kompetens och service. Du har en utpräglad förmåga att hantera många frågeställningar parallellt samt har en hög integritet.
DIN PROFIL
Du har hög integritet och är kvalitetsmedveten samt har lätt för att anpassa dig efter skiftande förutsättningar och behov. Du arbetar systematiskt, strukturerat och har ett brett perspektiv på verksamheten. Du är prestigelös och trivs med och är van vid att ge kvalificerat chefsstöd. Det är självklart för dig att ge bra service.
Vi söker dig som har relevant eftergymnasial utbildning och som har kunskaper om kommunal- och förvaltningsrätt. Vi ser gärna att du har goda kunskaper om, och förståelse för, den kommunala beslutsprocessen.
Du har en gedigen erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter med fokus på service. Det är meriterande att du har väl inarbetad vana av ärendeberedningsprocessen i en politiskt styrd organisation och känner dig trygg i din erfarenhet av att bereda ärenden, skriva rapporter och beslutsunderlag och har god kännedom och förståelse för hur processen fungerar
Du förstår komplicerade språkliga underlag och producerar dokument av hög kvalitet med ett enkelt och lättbegripligt språk. Visst arbete utanför kontorstid förekommer.
MER INFORMATION OCH ANSÖKAN
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillsättning enligt överenskommelse.
Om du blir aktuell för tjänsten kommer du att genomgå en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen innan anställning.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Julia Zetterstrand, enhetschef, 011-15 27 26 eller Katarina Nyqvist, rekryteringsspecialist, 011-15 30 10.
Vi gör urval löpande men vi vill ha din ansökan senast den 10 april.
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2022-03-18ErsättningVi tillämpar individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-04-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNorrköpings kommun
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Norrköpings kommun (org.nr 212000-0456),
http://www.norrkoping.se Jobbnummer 6450623
Observera att sista ansökningsdag har passerat.