Chefscontroller till hälso-och sjukvårdsförvaltningen
Region Stockholm / Controllerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla controllerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Stockholm i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Enheten Styrning och ekonomi ansvarar för samordning av förvaltningens ekonomiska planering och uppföljning. Enheten ansvarar även för förvaltningens arbete med verksamhetsplanering, målstyrning, internkontroll och riskhantering. Vi lägger stort fokus på kontinuerlig utveckling av förvaltningens processer.
I rollen som chefscontroller kommer du att arbeta självständigt tillsammans med enhetschefen och förvaltningens ekonomidirektör tillika biträdande Hälso- och sjukvårdsdirektör.
Du är förvaltningens expert i strategiska ekonomiska frågeställningar och samordnar arbetet till politiken och koncernledning avseende ekonomiska delar. Vidare ingår att aktivt leda och vidareutveckla ekonomiska processer samt ta fram underlag till beslut. Vi lägger stor vikt på att hålla ihop ekonomi med verksamhet där du gemensamt med enhetens samordnare för verksamhetsdelar arbetar tillsammans för att skapa helhetssyn i budget- och bokslutsprocessen. I rollen ingår ett teamledaransvar utan personalansvar.
Publiceringsdatum2021-07-07Dina arbetsuppgifterAnsvarig för att leda och samordna arbetet avseende Hälso-och sjukvårdsförvaltningens ekonomiska processer.
Ansvara för att redogöra för ekonomiska frågeställningar i Hälso- och sjukvårdsförvaltningens ledningsgrupp. Kommunikation och återkoppling till koncernledning, politisk nämnd och andra samarbetspartners.
Delta i ekonomiska samverkansforum inom region Stockholm och SKR.
Driva och skapa samarbete i strategiska frågor kopplat till ekonomistyrning.
Svara för specifika utredningar och underlag inom ansvarsområdet
Delta i arbetet med att förvalta, anpassa och utveckla tillämpliga delar i vårt systemstöd.
Anställningsform
Tillsvidare
KvalifikationerVi söker dig som har akademisk examen inom ekonomi med flerårig erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete i arbetsledande funktion inom större och kapitalintensiva verksamheter. Erfarenhet av att arbeta i en politisk styrd organisation och inom hälso-och sjukvård är önskvärd. Vana att arbeta med utveckling och förändring av processer och beslutsstöd. Goda IT-kunskaper med erfarenhet från större ekonomisystem, Excel och övriga Officepaket. Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Som person är du strukturerad, analytisk och noggrann med framåtanda och en förmåga att se helheten. Mycket goda ledaregenskaper och samarbetsförmåga med talang för att skapa ett bra samarbetsklimat. Du är ansvarstagande, lösningsorienterad och van att arbeta självständigt. Förmåga att ta initiativ, sätta igång samt samordna aktiviteter som ger resultat och levererar dessa i tid. Ha god förståelse för förutsättningarna inom hälso- och sjukvård i en politiskt styrd organisation.
Vårt erbjudande
Vi erbjuder en tillsvidareanställning med kollektivavtal. I anställningen ingår ett förmånspaket med bland annat tjänstepension, möjlighet till löneväxling, friskvårdsbidrag, subventionerad sjukvård, föräldraledighetstillägg och flexibel arbetstid. I dagsläget kombinerar vi distansarbete med att sitta i ljusa och trevliga lokaler på västra Kungsholmen. Hit tar du dig enkelt med kollektivtrafiken.
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Anna Franzén.
Urval kan komma att ske löpande. I rekryteringsprocessen kommer vi att lägga stort fokus på personliga egenskaper.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-07-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagREGION STOCKHOLM
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "178344".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Stockholm (org.nr 232100-0016)
Arbetsplats Hälso- och sjukvårdsförvaltningen
Jobbnummer 5851570
Observera att sista ansökningsdag har passerat.