Chefsadministratör- inriktning budget.

Linköpings Tingsrätt / Ekonomichefsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Linköpings Tingsrätt i Linköping

Publiceringsdatum
2010-10-18

Beskrivning av verksamheten
Linköpings tingsrätt, Hyres- och arrendenämnden i Linköping och Förvaltningsrätten i Linköping är samlokaliserade med moderna och ändamålsenliga lokaler på Garnisonen. Domstolarna har administrativt samarbete med gemensam växel och reception samt expeditionsvaktsgöromål. Vi är f.n. totalt 100 anställda. I februari 2011 flyttar Förvaltningsrätten in i nya tillbyggda lokaler och då räknar vi med att domstolarna tillsammans kommer att ha ca 120 medarbetare. Den sammanlagda budgetomslutningen är cirka 80 miljoner kronor varav cirka 85 % utgör personalkostnader

Dina arbetsuppgifter
Den administrativa enheten kommer att bestå av högst nio medarbetare förutom chefsadministratören. Dina ansvarsområ-den som chef på enheten är löpande personaladministration för personal och nämndemän, kursadministration och löpande ekonomiadministrativa frågor som fakturahantering och utbe-talningar i den administrativa verksamheten. Enheten svarar också för myndighetens administrativa diarium, den interna in-formationen via intranätet samt biblioteks och arkivfrågor. Utöver detta ansvarar du för följande verksamheter som delas mellan domstolarna;
• reception/växel
• vaktmästeri
• IT (användarsupport)
I ditt personalansvar ligger att hålla utvecklings- och lönesam-tal samt också skapa en god arbetsmiljö på enheten.
I rollen som domstolarnas expert på budget- och planerings-frågor är de övergripande arbetsuppgifterna att för båda dom-stolarna ta fram årliga budget- och planeringsunderlag, utveck-la former för att följa upp budget och verksamhet samt bi-träda lagmännen i regelbundna budget- och verksamhetsdialo-ger med Domstolsverket. En viktig del av dina arbetsuppgifter är därför att bidra till att arbetet med såväl planering som uppföljning av verksamhet och ekonomi de kommande åren blir ett verkningsfullt ledningsstöd i syfte att bidra till en ökad grad av måluppfyllelse avseende ekonomi och verksamhet.
Andra viktiga arbetsuppgifter är att svara för förekommande upphandlingar samt säkerställa rutiner för internkontroll på domstolarna och i övrigt sträva efter att effektivisera det ekonomiadministrativa arbetet .

Utbildning och erfarenhet
Vi vill att du har erfarenhet av kvalificerat arbete med bud-get- och planeringsfrågor, företrädesvis inom offentlig verk-samhet. Erfarenhet av arbetsledning inom området utgör en särskild merit.
Din utbildningsbakgrund är en universitetsexamen som ekonom eller annan examen med ekonomiinriktning som kan prövas lik-värdig. Vi förutsätter dock att du har intresse även för per-sonalfrågor.
Vi lägger även stor vikt vid dina personliga egenskaper. I chefsrollen liksom i expertrollen är det viktigt att vara
• tydlig med vad du vill åstadkomma
• bra på att kommunicera och skapa förståelse för de frågor du driver
• ser dialogen och samarbete som viktig del för att nå önsk-värda resultat
• förändringsbenägen
• stresstålig och
• har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.
Adress
Välkommen med din ansökan med meritförteckning och refe-renser till
Linköpings tingsrätt, Box 365, 581 03 LINKÖPING

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Heltid/tillsvidare, tjänsten påbörjas med 6 månaders provanställning.

Tillträde
Tillträde enligt överesnkommelse

Ersättning
Fast lön
Löneanspråk lämnas i ansökan.

Så ansöker du
Anställningen avser tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning.
Vi tillämpar individuell lönesättning. Ange därför dina löneanspråk i ansökan. Tillträde efter överenskommelse. Vi eftersträvar mångfald bland personal när det gäller ålder, kön och kulturell bakgrund
Ange följande referens när du ansöker: AD 210-267
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Chefsadministratö Marie-Louise Alkelius 013-251023
Chefsadministratör Eva Palmkvist 013-25 11 18
Lagman Rolf Holmgren 013-25 10 20
Lagman Owe Horned 013-25 11 20

Facklig kontakt
JUSEK :Christer Grönevall, Britt-Marie Ekmosse
ST: Gunilla Karlsson, Agneta Palmgren
SEKO: Raine Gunnar

Företag
Linköpings Tingsrätt

Adress
Linköpings Tingsrätt
Box 365
58103 LINKÖPING

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 013-251000
Faxnummer: 013-251025
E-postadress: linkopings.tingsratt@dom.se

Jobbnummer
756392

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Linköpings Tingsrätt

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Linköpings Tingsrätt: