Chef till Kundkontakt

Apotek Hjärtat / Butikssäljarjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Apotek Hjärtat i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Om Apotek Hjärtat Apotek Hjärtat vill ge varje kund bättre hälsa och välbefinnande genom ett personligt bemötande, ett brett sortiment och utökade tjänster. Apotek Hjärtat är Sveriges största privata apoteksaktör med cirka 380 apotek runt om i landet. Omsättningen är cirka 11 miljarder kronor. Från januari 2015 ingår Apotek Hjärtat i ICA Gruppen.

Vi på Apotek Hjärtat vet precis vart vi vill - till ett Sverige där människor mår ännu bättre. För att komma dit krävs både kundfokus och lagarbete. Vi behöver vara nyfikna nog att se vad våra kunder behöver och arbeta tillsammans för att genomföra nya idéer.

Apotek Hjärtat är med en omsättning på ca 11 miljarder den största privata aktören i branschen. Betydelsen av våra digitala kanaler, med webben som motor för att stärka försäljning och vårt varumärke, ökar hela tiden och under förra året hade vi över två miljoner besökare på vår hemsida. Försäljningen av apoteksprodukter online växer kraftigt och vill du vara med på en utvecklingsresa är det här ett jobb för dig.

Chef till Apotek Hjärtats Kundkontakt

Vill du leda och utveckla kundtjänsten på ett av Sveriges största retailbolag? Till vår kundkontakt vi nu dig med stor motivation för att utveckla både kundmötet och arbetssätt.

Apotek Hjärtat öppnade sin kundkontakt i samband med starten av bolaget 2010. Idag är vi en grupp om 16 medarbetare som via mail och telefon hjälper våra kunder med 30 000 ärenden per månad. Kunderna kontaktar oss framförallt med frågor om läkemedel och egenvårdsprodukter.

I denna roll får du chansen att sätta din egen prägel på vår Kundkontakt genom att ta fram en ny strategi och vision för framtiden. Ditt övergripande uppdrag att utveckla vår kundkontakt till nästa nivå. Vi önskar skapa det bästa mötet för kunden oavsett var och hur kunden vill nå oss och i vilket syfte. Detta innebär att skapa det bästa mötet på telefon, bästa tillgängligheten, digitala självbetjäningstjänster samt utveckla nya kanaler. I rollen som chef för kundkontakt ingår att ta fram en strategi för nästa generations kundkontakt. Detta innebär att:

Ta fram en vision för kundkontakts funktion och roll Ta fram nyckeltal för vision och strategi, te x svarstider och kundnöjdhet Identifiera förbättringsåtgärder och driva igenom dessa
Driva utveckling och projekt för att säkerställa att vi når målen Arbeta med digitalisering av tjänster i tätt samarbete med digitala avdelningarna
I rollen ingår även

En plats i ledningsgruppen för E-apoteket & Kundkontakt tillsammans med digital försäljningschef, digital utvecklingschef utveckling och chef för logistik-och farmaci. Ansvara för teamet på kundkontakt och dess teamledare Säkerställa att vi når dagliga mål i driften och att varje kundmöte Vara spindeln i nätet och samarbeta med både externa partner och alla avdelningar inom Hjärtat
Kvalifikationer och erfarenhet

Du har i grunden en universitets- eller högskoleutbildning. Du har tidigare arbetat med att utveckla kundmöten och arbetssätt inom retail eller annan likvärdig bransch med privatpersoner som slutkund. Vi ser även att du har tidigare erfarenhet av chefs- och ledarroll med resultat- och personalansvar. Du uttrycker dig obehindrat i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Erfarenhet från apoteksbranschen är meriterande.

Publiceringsdatum
2016-06-07

Dina personliga egenskaper
Som person är du strukturerad, analytisk, drivkraftig. Du tycker om problemlösning och vill arbeta med både strategiska och operativa frågor. Du är en stark relationsskapare med både interna och externa aktörer och har ett nyfiket och flexibelt förhållningssätt vilket gör dig öppen för att testa nya lösningar som förbättrar såväl effektivitet som kvalitet

Du har förmågan att coacha och leda medarbetare för att uppnå effektivitets- och kostnadsmål. Du sätter upp tydliga mål och delegerar ansvar, din förmåga att entusiasmera och engagera dina medarbetare är stark. Att skapa en attraktiv arbetsmiljö är en fråga du brinner för.

Att arbeta på Apotek Hjärtat

Som ledare och medarbetare på Apotek Hjärtat agerar du som ett föredöme, är lojal med företaget och en god ambassadör för Hjärtat både på och utanför arbetsplatsen. Du arbetar efter Apotek Hjärtats värdeord enkelhet, entreprenörskap, engagemang. Delar med dig av din kunskap samt ger och tar emot konstruktiv kritik på ett respektfullt sätt. Ser möjligheter och försöker förenkla för kunden och förbättra interna rutiner på ett kostnadsmedvetet sätt. Tar ansvar för egna och gemensamma arbetsuppgifter samt för att upprätthålla den kompetens som krävs för arbetsuppgiften och den egna kompetensutvecklingen. Tar ansvar för att bidra till en god stämning och laganda på arbetsplatsen.

Har du några frågor är du välkommen att kontakta Christina Ericsson på christina.ericsson@apotekhjartat.se eller 073-070 44 76.

Välkommen att söka tjänsten via vår sökfunktion

Vi är på väg! Vart är du på väg?

Varaktighet, arbetstid
Enligt ök Enligt ök

Ersättning
Enligt ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johan Vesterlund +46 725355220

Företag
Apotek Hjärtat

Adress
Apotek Hjärtat
Solna Torg 19, 6tr
17145 Solna

Kontorsadress
Solna Torg 19, 6tr

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2889357

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Apotek Hjärtat

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Apotek Hjärtat: