Chef infrastruktur till IT-service, Luleå tekniska universitet
Experis Sverige / Chefsjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Luleå,
Boden,
Piteå,
Kalix,
Älvsbyn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis Sverige i Luleå,
Boden,
Piteå,
Kalix,
Älvsbyn eller i
hela Sverige Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Luleå tekniska universitet utvecklar det attraktiva hållbara samhället genom forskningsresultat som förändrar, utbildningar som utmanar och individer som samverkar. Luleå tekniska universitet omsätter 1,5 miljarder kronor per år. Vi är idag 1 600 anställda och 17 000 studenter.
Vi erbjuder ett arbete i utmanande och inspirerande miljö i en kreativ och innovativ omgivning. IT-service består idag av 60 personer och vi är universitetets leverantör av IT. Vi är uppdelade på tre verksamhetsområden; Support, Utveckling och Infrastruktur. Vi söker nu en chef till området Infrastruktur. Som chef ingår du i IT-service ledningsgrupp och verkar för strategiskt viktiga frågor kopplat till kvalitet i leveranser och kundnöjdhet.
Läs mer på
www.ltu.seInfrastruktur
I verksamhetsområdet ingår underhåll och drift av universitetets gemensamma IT-miljö, vilket innebär backup, lagring, nät etc. Här underhålls och vidareutvecklas den tekniska hårdvaran och bakomliggande problem löses, så att IT-miljön fungerar som det är tänkt. Inom delområdet Infrastruktur genomförs förändringar av infrastrukturen på ett kontrollerat sätt enligt standardiserade metoder och rutiner.
IT-service arbetar enligt processramverket ITIL och förvaltningsmodell Pm3, varför vi gärna ser att du har erfarenhet av båda dessa arbetssätt. Erfarenhet från universitet eller annan kunskapsintensiv organisation är meriterande.
Publiceringsdatum2012-12-01Dina arbetsuppgifterSom chef för Infrastruktur har du tillsammans med dina 20 medarbetare det övergripande ansvaret för underhåll och drift av universitetets gemensamma IT-miljö, vilket innebär backup, lagring, nät etc.
Här underhålls och vidareutvecklas den tekniska hårdvaran och bakomliggande problem löses. Chefens uppdrag omfattar resultat- och personalansvar för området samt att leda och utveckla verksamheten så att kvalitet i leveranser och kundnöjdhet säkerställs. Som chef för Infrastruktur ingår du även i IT-services ledningsgrupp.
I uppdraget ingår att:
Säkerställa ett väl fungerande ledarskap.
Utveckla och säkra en sammanhållen och kreativ miljö.
Svara för strategisk kompetensförsörjning.
Disponera personal och övriga resurser effektivt och ändamålsenligt.
Vem är du
Universitetet erbjuder dig ett arbete i utmanande och inspirerande miljö men ställer också krav på att du ska ha en uttagen examen på högskolenivå inom relevant område samt väl dokumenterad erfarenhet av personalledning inom verksamhet som bedriver drift och underhåll av IT-miljö. De lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och förutsätter att du har ett genuint intresse för människor, ledarskap, service och kund.
Kontaktperson och ansökan
Varmt välkommen med din ansökan på
www.expersi.se JobbID: 858188 eller via e-post till:
inger.sundgren@se.experis.comVill du veta mer kontakta Inger Sundgren på telefon 0920-247061 alt. 070-3774891
Arbetstider och omfattningEnligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-01-06
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktInger Sundgren 0920-247061
FöretagExperis Sverige
AdressExperis Sverige
BOX 1125
11181 Stockholm
Jobbnummer 1406915
Observera att sista ansökningsdag har passerat.