Chef Helpdesk
Ekonomi & IT / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ekonomi & IT i Stockholm,
Solna eller i
hela Sverige Apotekets mission är att göra det enklare för människor att må bra. Vår historia och vår långa erfarenhet av samarbete med vården gör att vi har ett unikt förtroendekapital. Det gör det lätt för oss att förnya apotekserbjudandet, både gentemot privatpersoner - med ett sortiment i ständig utveckling och nya tjänster som Apotekets Hälsokoll - och som partner till sjukhus och andra vårdinrättningar - med världsledande lösningar som ApoDos.
Med drygt 350 butiker över hela landet, nio dosapotek, två distansapotek och 60 sjukhusapotek är vi Hela Sveriges Apotek. Vi omsätter drygt 20 miljarder och har cirka 5 500 medarbetare.
• *** Information om befattning ****
Du skall vara chef för vår Helpdesk.
Helpdesk är vår interna serviceenhet som stöttar och supporterar IT-användare inom Apoteket i alla förekommande IT-relaterade supportärenden.
Helpdesk består av ett 25-tal personer anställda såväl som konsulter, med hög kompetens inom de system som Apoteket nyttjar.
Vi söker nu en ny Chef till denna enhet. Chefen för Helpdesk rapporterar till CIO och ingår i Apoteket IT:s ledningsgrupp.
• ** Krav för befattningen ***
• Mycket gedigen erfarenhet av arbete som ledare och chef och stark och säker i den rollen
• Vana att hantera personalfrågor, vara en coachande ledare som står främst och får med sig gruppen, och samtidigt kunna vara en del av teamet
• Ha förmåga att arbeta med verksamhetsutveckling
• Du har stor vana vid budgetarbete
• Kunskap och kännedom kring IT-området inom Apoteket är meriterande.
• Vana att tala inför grupp
• Du har vana av att hålla i och förvalta IT-verktyg kopplade till området.
• Du behärskar engelska i tal och skrift
• ** Personliga egenskaper ***
• Positiv och drivande person som är initiativrik och van att arbeta mot mål (resultatorienterad).
• Kundfokuserad
• God samarbetsförmåga, kreativ och gillar att jobba som generalist med många kontaktytor (till interna och externa intressenter).
• Noggrannhet, nytänkande och kvalitetsmedvetenhet är viktiga egenskaper
• Vara beredd att kunna fatta obekväma beslut
• ** Meriterande ***
• Tidigare arbete som projektledare
• Erfarenhet av ITIL Service Management
• ** Ansökan ***
Välkommen med din ansökan senast den 11e mars 2012. Vi kommer att hantera ansökningar löpande, så skicka gärna din ansökan snarast. Frågor om befattningen besvaras av Elisabeth Stjernstoft, CIO, tfn 010- 447 5280, email:
elisabeth.stjernstoft@apoteket.se .
Fackliga företrädare är för SACO Inger Eriksson, tfn 010-447 53 39, Farmaciförbundet Gunilla Larsson tfn 08-661 1615 och för Unionen Anna Ekengren tfn 073-6965767.
Publiceringsdatum2012-02-21Arbetstider och omfattningHeltid/Tillsvidare
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-03-11
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktElisabeth Stjernstoft, +46 0104475280, +46 0722298887
FöretagEkonomi & IT
AdressEkonomi & IT
Södermalms allén 36
11881 Stockholm
Jobbnummer 1165290
Observera att sista ansökningsdag har passerat.