Chef för Sälj och Kundrelationer inom Regionnätsaffären
E.ON Elnät [SE] / Organisationsutvecklarjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos E.ON Elnät [SE] i Malmö,
Hässleholm,
Halmstad,
Kalmar,
Nässjö eller i
hela Sverige Är du vår framtida Chef för Sälj och Kundrelationer inom Regionnätsaffären
Vi har bestämt oss. Nu skapar vi en bättre morgondag. För våra kunder, för oss själva, för vår planet. På E.ON arbetar vi för fullt med att förnya Sverige. Senast 2025 lovar vi att allt vi producerar och erbjuder kommer från 100 % förnybar eller återvunnen energi. Vi gör det enkelt att leva hållbart. Vi letar nu efter en
Chef för Sälj och Kundrelationer inom Regionnätsaffären
Avdelningen Affärsoptimering tillhör regionnätsaffären och består av 15 medarbetare som ansvarar för prissättning och försäljning, kundrelationer, produktutveckling, kundanslutningsprojekt och abonnemangen mot våra angränsande nät.
För att möta kundernas krav söker vi nu en chef för vår nybildade grupp som ansvarar för sälj och kundrelationer inom regionnätsaffären på E.ON Elnät. Du som Gruppchef för Sälj och Kundrelationer har ansvar för att driva nyförsäljning av såväl större anslutningsaffärer inom vår kärnverksamhet som nya affärer med hjälp av din personal som är placerade från Malmö till Sundsvall. Chefen för Sälj och Kundrelationer rapporterar till Chefen för Affärsoptimering på Regionnätet.
Roll och ansvarsområden
Försäljning av såväl större anslutningsaffärer inom vår kärnverksamhet samt nya produkter och tjänster.
Säkerställa att vi driver våra största anslutningsprojekt affärsmässigt och kundorienterat fram till anslutningsavtal
Ansvar för den löpande kundvården mot våra kunder på Regionnätet, främst industrikunder, producenter och distributörer.
I rollen ingår även ansvaret att hantera affärsteamet, göra riskbedömningar och säkerställa sunda affärer, men också att prioritera mellan affärer, förhandla och prissätta. Andra viktiga arbetsuppgifter är att ta fram beslutsunderlag till företagsledning och andra intressenter.
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att leda och utveckla verksamhet och medarbetare med minst 10 års relevant arbetslivserfarenhet. För att lyckas i rollen ställs stora krav på affärsmässighet, du bör ha ett utpräglat affärssinne, med förmåga att röra dig mellan strategiska frågor och operativt arbete. Vi ser även att du har ett genuint kundintresse med förståelse för våra kunders affärer och behov. Erfarenhet av att kundinteration och försäljning är också ett krav på rollen. Förståelse för helhetsresultat och kundnöjdhet är mycket viktig i vår verksamhet.
Du ska ha god samarbetsförmåga, kunna skapa effektiva relationer, vara förändringsbenägen och ha viljan att utveckla dig själv och gruppen. Din sociala kompetens och samarbetsförmåga är viktig med tanke på arbetet mot övriga kontaktytor.
Rollen är baserad i Malmö med regelbundna resor till kunder såväl som E.ON Elnäts etableringar i hela Sverige.
Passar du in i vår beskrivning, vill växa inom företaget och tycker att det är viktigt att ha roligt på jobbet? Då kommer du att trivas hos oss.
Välkommen in med din ansökan redan idag då löpande urval kan förekomma, dock senast 20 Augusti.
För frågor gällande tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef , Michel Thomas, +46 70 204 37 32
För fackliga frågor, vänligen kontakta:
Sofia Gustavsson, Unionen, +46 703 066065
Johan Persson, Akademikerna, +46 706244064
Mattias Andolfsson, Ledarna, +46 709 669029
Varaktighet, arbetstid
Contract: regular. Fulltime Regular
Publiceringsdatum2017-07-11Ersättningmonthly
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-20
Ange följande referens när du ansöker: 80927
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTommy Vati
Rekrytering.support@eon.se +46 730344270
FöretagE.ON Elnät [SE]
AdressE.ON Elnät [SE]
Street t.b.d.
21215 Malmö
KontorsadressAddressLine t.b.d.
Jobbnummer 3600441
Observera att sista ansökningsdag har passerat.