Chef för kundcenters ledningskansli

Försäkringskassan / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Stockholm, Sundbyberg, Huddinge, Botkyrka, Sollentuna eller i hela Sverige

Referens: 094417-2010
Chef för kundcenters ledningskansli
Placeringsort Stockholm
Försäkringskassan satsar för framtiden. Organisationen för KC:s ledning förändras och en ny tjänst som chef för ledningskansliet inrättas
För att skapa en ledning av KC som kan ta sig an långsiktiga förändringar ändras organisationen i syfte att successivt anpassa sig mot en än mer funktionell organisation, stärka professionalismen, vidareutveckla servicen till kund och skapa en än mer kostnadseffektiv verksamhet.
Vi söker dig som är engagerad och vill göra verklig skillnad för våra kunder. Du är analytisk, van att arbeta med komplexa kund- och kommunikationsfrågor, tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. Arbetet innefattar samarbete med andra delar av organisationen och samarbetspartners ofta övergripande och du är kommunikativ och har lätt för att samarbeta. Du har också lätt att fokusera på rätt saker, anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar.
Arbetsuppgifter och ansvar
Som chef för KC:s ledningskansli förväntas du på ett proaktivt sätt driva verksamheten framåt på ett effektivt och professionellt sätt samtidigt som du
• har ansvar för att leda processerna för kort- och långsiktig planering och uppföljning av KC:s verksamhet och ekonomi
• har ansvar för att bereda frågor rörande styrning och uppföljning av kundernas utnyttjande av KC:s tjänster
• fångar impulser till förbättringar och är drivande i kvalitets- och verksamhetsutvecklingen
• initierar och medverkar i olika samverkansformer
• har det funktionella ansvaret för KC:s controllerverksamhet
• stödjer platscheferna i produktionsstyrning och planering
• ansvarar för KC:s resultatsammanställningar
• har övergripande ansvar för att koordinera arbete med våra processer
• har personal-, resultat- och budgetansvar för KC:s ledningskansli
• ansvarar för att olika uppdrag som tilldelas KC tas om hand.
Du ingår i ledningsgruppen för verksamhetsområdet och rapporterar direkt till verksamhetsområdets chef.
Formell kompetens
Du som söker har högskoleexamen gärna med kommunikations-, samhälls- eller juridisk inriktning eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga. Du har gedigen kunskap om olika kommunikationsformer, dess lämplighet i olika sammanhang samt hur dessa på bästa sätt samverkar.
Kompetensprofil
Som chef för KC:s ledningskansli är du en strukturerad, drivande, framtidsorienterad, mål- och resultatinriktad ledare med gott omdöme och personlig mognad och har
• stor kunskap om och genuint intresse för samhällsfrågor
• god ledarskapsförmåga med gedigen erfarenhet av strategiskt ledarskap gärna i förändring
• gedigen strategisk- och kundorienterad förmåga, kan se till helheten och trivs med att utveckla verksamheten
• lätt för att samarbeta, kommunicera och bidra till att skapa professionella relationer
• en god förmåga att få dina medarbetare att utvecklas och arbeta mot uppsatta mål samt är lojal med fattade beslut.
Erfarenhet av produktionsstyrning och processutveckling i ledande ställning är meriterande.

Publiceringsdatum
2010-12-15

Övrig information
Anställningen är tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Placering i Stockholm. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.
Mer information
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta chefen för verksamhetsområde kundcenter Elisabeth Hultengren 010-1169071 eller 070-3052770. Vid frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR-specialist Hans Åkerlund, tfn 010-116 7969 eller 070-3225124.
Kontaktpersoner i fackliga frågor är för ST-FK Elisabeth Ringsgård 010- 119 23 92, för Saco-S FK Peter Tyrhandske 010-119 50 29 eller 070-548 99 90 och för Seko Ebrima Dibba, tfn 010-116 9101.

Så ansöker du
Vi vill ha din ansökan med meritförteckning och uppgift om referenser märkt med diarienummer 094417-2010 senast den 11 januari 2011. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning eller ålder.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Personalenheten

Jobbnummer
802600

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: