Chef för kart- och mätenheten i Solna stad

Solna Stad / Administratörsjobb / Solna
2018-03-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Chef för kart- och mätenheten i Solna stad" (publicerad 2018-03-28) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Solna Stad i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Vaxholm eller i hela Sverige

I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.

Miljö- och byggnadsförvaltningen tar fram detaljplaner när nya bostäder, kontor och skolor ska byggas och arbetar med bygglov, mätning och kartor. Vi arbetar med att förbättra Solnas yttre miljö och människors hälsa samt att bevara Solnas natur. Vi har ansvar för tillsyn av livsmedelshantering, inomhusmiljö och miljöfarliga verksamheter. Även naturvård och miljöövervakning ingår i förvaltningens ansvarsområde.

Vill du utveckla Solnas arbete med geodata? Vill du ha utmanande arbetsuppgifter, jobba tillsammans med engagerade och trevliga arbetskamrater? Vi ger dig den möjligheten.

Om arbetsplatsen

Solna är en av Sveriges mest tillväxtvänliga kommuner med många spännande stadsbyggnadsprojekt på gång. I Solna förenas stora stadsbyggnadsfrågor med den lilla kommunens överskådliga organisation. Mer information om Solna finner du på vår hemsida www.solna.se.

Vad innebär arbetet?

Vi söker en enhetschef som vill anta utmaningen att leda och vidareutveckla Solna stads kart- och mätenhet. Enhetens uppdrag kommer från nämnd och innebär ett långsiktigt utvecklings- och kunskapsbaserat arbete med jämn och hög kvalitet, utifrån politiska mål med givna resurser. Målbilden för enheten är att vara ett effektivt stöd med funktioner, information och kompetens inom geodataområdet.

Som enhetschef har du helhetsansvar för verksamhet, budget och personal (idag sju medarbetare). Du har övergripande ansvar för att leda och styra enheten och rapporterar direkt till förvaltningschefen. Du kommer att ingå i miljö- och byggnadsförvaltningens ledningsgrupp och representera enheten gentemot nämnd, andra myndigheter och allmänheten i aktuella sakfrågor.

Vår nya enhetschef ska ta nästa steg för att etablera och utveckla en väl fungerande kart- och mätenhet.

Vem söker vi?

Du kan initiera, förankra samt driva ett innovativt förändrings- och utvecklingsarbete. Du har en förmåga att genom ett tydligt ledarskap lyfta både egnas och andras idéer om hur enheten kan utvecklas och förbättras. Ditt ledarskap leder till att andra utvecklas efter sina förutsättningar, samtidigt som du är lyhörd för verksamhetens behov. Som en del av ledningsgruppen är det viktigt att du ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet i ditt arbete.

Ditt arbetssätt är strukturerat, mål- och resultatorienterat och du har en god samarbetsförmåga. Du är en god kommunikatör. Du förblir lugn i pressade situationer, gör sakliga och korrekta bedömningar. Andra personliga egenskaper som är viktiga för arbetet är engagemang, lyhördhet och ett positivt förhållningssätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Arbetslivserfarenhet och utbildning

Du har relevant teknisk utbildning eller motsvarande erfarenhet inom samhällsbyggnad. Rollen som enhetschef ställer krav på din förmåga att leda, inspirera och motivera medarbetare och du bör ha flerårig chefserfarenhet inom relevant område. Dina tidigare erfarenheter har inneburit ansvar för verksamhet, personal och ekonomi. Vi ser det som meriterande med erfarenhet av en politiskt styrd organisation och förhandlings- och upphandlingserfarenhet.

Vårt erbjudande

Hos oss får du ett utvecklande och intressant arbete som engagerar och utmanar, tillsammans med kunniga kollegor och erfarna chefer. Då enheten är inne i en förändrings- och utvecklingsfas så har du möjlighet att sätta din prägel på hur enheten ska utformas framåt. Vi har tillgång till gym i stadshuset, friskvårdsbidrag, årsarbetstid, kontinuerlig kompetensutveckling samt möjlighet till semesterväxling. Vi sitter centralt i Solna centrum med god kollektivtrafik.

Mer information och ansökan

Om du har några frågor är du varmt välkommen att höra av dig till förvaltningschef Carolina Pettersson på 08-746 18 54. Facklig kontaktperson är Carin Wihlke (Vision) på 08-746 35 13. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med tillträde efter överenskommelse. Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 27 mars 2018. Vi har för avsikt att intervjua löpande. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Solna stad har gjort medieval för samtliga rekryteringar så vi undanber oss därför samtal från annonssäljare eller säljare av rekryteringstjänster.

Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2018-03-06

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Solna Stad

Adress
Solna Stad
Stadshusgången 2
17186 Solna

Kontorsadress
Stadshusgången 2

Jobbnummer
4004646

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Solna Stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Solna Stad: