Chef för individ- och familjeomsorg
Sotenäs Kommun, Omsorgsförvaltningen / Sjukvårdschefsjobb / Sotenäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Sotenäs,
Lysekil,
Munkedal,
Tanum,
Uddevalla eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sotenäs Kommun, Omsorgsförvaltningen i Sotenäs Sotenäs - havets kommun, ligger längst ut mot Västerhavet mitt i Bohuslän mellan storstäderna Göteborg och Oslo. I kommunen bor ca 9 000 människor i kustsamhällen som Smögen, Kungshamn, Hunnebostrand, Bovallstrand, Hovenäset och Malmön. Fördelarna med att arbeta och leva i Sotenäs kommun är många: Sveriges vackraste natur, havsnära bostäder, bra skolor, möjlighet till en aktiv fritid och en trygg kommun. Här genomsyras vårt arbete av våra gemensamma ledord: Öppenhet, Delaktighet och Helhetssyn. I Sotenäs kommun strävar vi efter en mångfald bland anställda och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet. Kommunen erbjuder alla tillsvidareanställda möjlighet till heltid.
Publiceringsdatum2021-11-10BeskrivningÄr du vår nya enhetschef för Individ- och familjeomsorgen? Har du idéer för framtiden och drivs av utmaningar?
Vi söker dig som är en inspirerande ledare och som skapar delaktighet och vill ta tillvara engagemanget hos alla medarbetare.
Hos oss kommer du få vara med och skapa rätt förutsättningar och hitta nya lösningar för att klara vårt uppdrag med god kvalité idag och i framtiden.
Vi söker dig som vill leda enheten framåt och anta kommande utmaningar genom att motivera, samordna, följa upp samt skapa engagemang och delaktighet. Som chef företräder du Omsorgsförvaltningen och Sotenäs kommun. Du planerar, leder, utvecklar och utvärderar verksamheten med ett stort engagemang mot uppsatta mål och ansvarar för kvalitet, ekonomiska ramar och resultat samt personalansvar och arbetsmiljö.
Vi är en liten avdelning där vi arbetar tätt ihop vilket ger möjlighet att aktivt delta i utvecklingsarbete samt skapa starka interna och externa samverkansforum för en förbättrad måluppfyllnad.
Dina arbetsuppgifterIndivid och familjeomsorgens består av myndighetsutövning inklusive bistånd och färdtjänsthandläggning samt utförardelar inom barn- och familj. Samtliga medarbetare har adekvat utbildning och som stöd i verksamheten finns förste socialsekreterare och systemadministratör. Individ-och familjeomsorgen samarbetar med kommunens arbetsmarknadsenhet i syfte att stödja personer med ekonomiskt bistånd till egen försörjning. För övriga målgrupper så har man ett utvecklat samarbete med förskola, skola, polis och region samt internt med övriga kollegor i förvaltningen. Du har stöd i dina chefskollegor och stödresurser som ekonom och HR för att arbeta mot målen. Du arbetar tillsammans med förste socialsekreterare och övriga medarbetare för att skapa struktur och trygghet.
Ditt uppdrag inom Individ och familjeomsorg är inne i ett utvecklingsskede med fokus på förebyggande arbete för att på bästa sätt möta klienters behov, upprätthålla goda ekonomiska resultat och en arbetsmiljö där medarbetare trivs och utvecklas. Arbetet är omväxlande och du deltar aktivt i avdelningens, förvaltningens och kommunens övergripande utvecklingsarbete.
Du är föredragande i utskottet i de individärenden som kommer från individ-och familjeomsorgens enhet.
KvalifikationerVi söker dig som har socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som adekvat för uppdraget. Du har flerårig erfarenhet som chef eller ledare. Du har goda kunskap om gällande lagstiftning, förordningar och föreskrifter inom verksamhetsområdet samt erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänstens verksamhet. Du har erfarenhet av verksamhets-, ekonomi- och personalansvar med gott resultat samt erfarenhet av arbete inom en politiskt styrd organisation. Personliga egenskaper vi söker är förmåga till helhetssyn, målfokus, tydlig, kommunikativ och professionell.
Din kommunikation är öppen och tydlig i tal såväl som i skrift och du har ett positivt förhållningssätt som präglar ledarskapet och gör dig till en förebild i verksamheten. För att lyckas med uppdraget ser vi vikten av att du är en stabil, strukturerad person som är van vid självständigt arbete. Tjänsten innebär många kontaktytor och för att nå bästa resultat är det viktigt att du är förtroendeingivande och har en god samarbetsförmåga.
Vi kommer i rekryteringen att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och lämplighet.
Villkor
Vi vill att du ska få en god start hos oss. Därför får du introduktion både på din enhet och i Sotenäs kommun. Du erbjuds även möjlighet till löpande kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och möjlighet till löneväxling. I Sotenäs kommun har man möjlighet att i samråd med sin chef arbeta delvis på distans. Läs mer om dina förmåner på
https://www.sotenas.se/naringslivarbete/jobbahososs/visomarbetsgivare/personalformaner.4.6a5776e415ae3419826aa72f.htmlUrval och intervjuer sker löpande under annonseringstiden så vänta inte med din ansökan.
Vi planerar att genomföra intervjuer i början av december (v 49)
Varmt välkommen med din ansökan!
Information till kandidatförmedlare, rekryteringskonsulter och annonssäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön, individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-11-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSotenäs kommun, Omsorgsförvaltningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/119".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sotenäs kommun (org.nr 212000-1322)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Sotenäs kommun, Omsorgsförvaltningen
Kontakt Ylva Görling
0523 - 66 47 35 Jobbnummer 6108131
Observera att sista ansökningsdag har passerat.