Chef för Helsingborgs stads nya kontaktcenter
Helsingborgs stad, Stadsledningsförvaltningen / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Helsingborgs stad, Stadsledningsförvaltningen i Helsingborg HELSINGBORG -SUNDETS PÄRLA
Helsingborg är det naturliga navet i den norra delen av den expansiva Öresundsregionen.
Staden erbjuder såväl människor som företag unika möjligheter för utveckling och välbefinnande. Delaktighet, framtidstänkande och ständiga förbättringar utgör grunden för landets mest attraktiva stad.
Läs mer om Helsingborg på helsingborg.se
År 2035 ska Helsingborg vara den skapande, pulserande, gemensamma, globala, balanserande staden för människor och företag.
Publiceringsdatum2013-03-04ArbetsuppgifterHelsingborg stad ska etablera ett kontaktcenter där service och enklare handläggning av ärenden ska skötas. Principen bygger på "En-väg-in" för allmänheten och syftet är att ge enklare och mer effektiv information till helsingborgarna. Kort sagt att tillhandahålla en högre nivå av service.
Nu söker vi Dig som vill anta utmaningen att från grunden bygga en organisation som höjer ribban för Helsingborgs stads servicegrad och effektivisera kontakterna med allmänheten. Centret kommer att upprättas stegvis under 2013 och inledningsvis kommer personalstyrkan att bestå av ett antal kommunvägledare, för att successivt utökas.
Som chef för Helsingborgs stads kontaktcenter ska du i det dagliga leda, inspirera och stödja cirka 30 anställda i deras kontakter med helsingborgarna. Du ska verka för att kontaktcentret blir Sverigeledande vad avser tillgänglighet, service och transparens. Du kommer också att ingå i ledningsgruppen för avdelningen för service och IT och förväntas att därigenom bidra med samt förankra nya utvecklingsmöjligheter för verksamheten.
KvalifikationerDu som söker tjänsten ska ha universitets- eller högskoleutbildning. Det är meriterande om du därutöver har någon form av ledarskapsutbildning och utbildning inom kommunikationsområdet. Du ska ha erfarenhet av att arbeta i en större organisation, på ett kundcenter eller annan typ av kundrelaterande verksamhet. Tidigare anställning inom kommunal verksamhet är meriterande. Du förväntas ha IT-kunskap och systemkompetens och gärna goda kunskaper i engelska. Vi ser gärna att du är en god organisatör, engagerande, öppen, tydlig och resultatinriktad. Du ska vara analytisk och kreativ - och inte minst kundorienterad.
Då kontaktcentret kommer att växa successivt med allt vad det innebär för en personalgrupp och organisation är det också viktigt för oss att du själv är flexibel samt har kunskap om förändringsprocesser i organisationer.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-03-17
Ange följande referens när du ansöker: A318921
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktBirgitta Darell, Kommunikationsdirektör 042-106059
Facklig kontaktCecilia Elmberg, SACO 042-105345
Robert Lexeklint, Facklig företrädare Vision 042-10 51 95
FöretagHelsingborgs stad, Stadsledningsförvaltningen
AdressHelsingborgs stad, Stadsledningsförvaltningen
HR-avdelningen
25189 Helsingborg
Jobbnummer 1482578
Observera att sista ansökningsdag har passerat.