Chef för Falu kommuns Kontaktcenter
Falu kommun / Marknadsföringsjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Falu kommun i Falun,
Borlänge eller i
hela Sverige Har du stor genomslagskraft, en helhetsorienterad blick och en stark känsla för kommunikation?
Vi söker dig som har en förmåga att inspirera och motivera andra till förändring.
Du erbjuds ett utmanande kommunikationsprojekt där du ska dirigera om och samordna kommunikationsflödet mellan kommunen och dess samarbetspartners och invånare.
Uppstarten av Falu kommuns nya kontaktcenter kommer innebära ett stort förändringsarbete för hela organisationen och din uppgift blir att engagera chefer samt medarbetare och i etapper leda in de åtta olika förvaltningarna i projektet. Åtta förvaltningar med vitt skilda uppdrag: Vi driver skolor och äldreboenden, vi bygger vägar och ger bygglov, vi integrerar nyanlända och lånar ut böcker. Våra verksamheter berör alla falubor och alla falubor angår oss. Vår ambition om ett större Falun har nu lett oss fram till en av kommunens absolut största satsningar - bildandet av ett Kontaktcenter. Syftet är att göra kommunen mer tillgänglig för Falubor, besökare och näringsliv. Att ge snabbare svar och bättre service, att öka tillgängligheten och förbättra bemötandet mot dem som kontaktar kommunen. Kontaktcenter ska vara till nytta för Faluborna och göra det lättare att samarbeta med Falu kommun. Att införa ett kontaktcenter är en viktig del i vår vision om ett större Falun.
Publiceringsdatum2015-11-03ArbetsuppgifterSom chef för kontaktcenter är dina arbetsuppgifter att leda och utveckla verksamheten och dina medarbetare. Du är ansvarig för att de som vill komma i kontakt med kommunen får en god service och att kontaktcenter skapar mervärde för organisationen. Det innebär bland annat att skapa effektiva arbetsprocesser och att samarbeta med kommunens förvaltningar på ett strukturerat och relationsskapande sätt.
Kommunikation är en nyckelkompetens och både nya och traditionella former av kommunikation kommer att användas. Du som chef ska inspirera andra till att förstå vikten av service och samarbete. I ditt uppdrag ingår att skapa goda förutsättningar för ett kommungemensamt synsätt på service. För att uppnå detta är du en kommunikativ och inspirerande ledare som inser utmaningen i att leda medarbetare i en verksamhet under ständig utveckling. I det dagliga arbetet har du förutom personalansvar även budgetansvar och arbetsmiljöansvar för kontaktcenter. Du ansvarar även för kontaktcenters drift och uppföljning av verksamheten. Inledningsvis kommer du att ha ett stöd av de två projektledare som utformat idén och påbörjat implementeringen.
Organisatoriskt kommer Kontaktcenter vara underställd Kommunikationskontoret som tillsammans med Personalkontoret, Stadskansliet, Ekonomikontoret hör till Ledningsförvaltningen som har till uppgift att bidra till ett ökat samarbete och en utökad koncernsamverkan i hela kommunen.
TILLRÄCKLIGA KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är passionerat intresserad av förändringsarbete, organisationsutveckling, service och kommunikation. I bagaget har du högskoleutbildning eller motsvarande. Du har erfarenhet av att ha skapat struktur, engagemang och kundvänlighet i organisation. Du har tidigare erfarenhet av ledarskap.
För att lyckas i den här rollen är du drivande, uthållig, analytisk och strategisk men också prestigelös och serviceinriktad. Du är van vid att jobba i en föränderlig arbetsmiljö med service och kan driva en arbetsgrupp mot ett tydligt mål. Du ser också ett värde i att planera och följa upp verksamheten.
MERITERANDE KVALIFIKATIONER
• Att du varit med och byggt upp ett kontaktcenter.
• Att du har erfarenhet av hur en kommunal organisation fungerar.
• Att du har erfarenhet av kommunikation via både nya och traditionella plattformar.
ÖVRIGT
I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.
Kopior på betyg lämnas till Falu kommun i samband med intervju.
ANSTÄLLNINGSVILLKOR
Tillsvidareanställning 100% med tillträde enligt överenskommelse.
UPPLYSNINGAR
Kommunikationschef Niklas Lind 023-821 20
Projektledare Kontaktcenter Kristina Harsbo 023-821 21
FACKLIGA FÖRETRÄDARE
Kommunal Bergslagen, sektion Falun 010-442 81 69
Vision Christina Johansson 023-821 10
Ledarna Karolina Roos 023-820 22
Vårdförbundet Evabritt Rydhult 023-862 11
SACO Ulrika Bergman 023-827 74
Skolledarna Tim Guinane 023-821 05
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFalu kommun
AdressFalu kommun
79183 Falun
KontorsadressFalu kommun
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2509247
Observera att sista ansökningsdag har passerat.