CFO till Wonder Technology Solutions AB

Retail recruitment - rekrytering chefer & specialister / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Retail recruitment - rekrytering chefer & specialister i Stockholm, Solna, Danderyd, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-11-12

Om företaget
WTS är ledande inom utveckling och tillverkning av personliga GPS produkter. Sedan starten 2012 har vi framgångsrikt utvecklat Trax, en av de minsta och mest användarvänliga GPS tracker:n som finns på marknaden. Trax tillåter användaren att hitta sina barn eller husdjur med "live tracking" via en iOS eller Android-baserad smartphone. Enda från starten har vi framgångsrikt skapat säljkanaler och partnerskap internationellt. För att nu ta nästa steg genomför WTS en expansiv tillväxtstrategi i syfte att säkerställa en global position som en av de marknadsledande inom bärbar positioneringsteknik.

Syftet med befattningen är att i första hand ansvara för ekonomifunktionen i företaget med där tillhörande ansvar för den administrativa utvecklingen. Rollen som CFO kräver, förutom goda kunskaper i ekonomi, finansiering, ett stort engagemang och intresse för företagets affärsmässiga utveckling.
CFO ansvarar för företagets ekonomiska planering och rapportering, samt utveckla och effektivisera den ekonomiska funktionen. CFO bistår VD och styrelse med underlag och aktiva råd för att säkerställa att bolaget följer de lagar och förordningar som reglerar företagande, samt att företagets tillgängliga kapital utnyttjas på ett effektivt sätt.
CFO är direkt underställd VD och ansvarar för företagets ekonomiavdelning, CFO ingår i företagets ledningsgrupp och är adjungerad vid bolagets styrelsemöten och har därmed, utöver ansvar enligt befattningens krav, del i ett övergripande ansvar för drift och utveckling av hela företaget.
Ansvar och arbetsuppgifter
Ekonomi/budget
• Ekonomiska rapporter till VD och styrelse.
• Ansvarar för upprättande och rapportering av års- och delårsbokslut
• Budgetering och budgetuppföljning.
• Ansvarig för drift av bolagets ekonomifunktion,
• Optimering av Cash Managementhantering
• Ansvar för företaget försäkringsskydd och upphandling av densamma
• Löpande jobb med optimering av företagsstrukturen med avseende på antal bolag, skatteeffekter etc.
• Upprätta deklarationer.
• Ansvarar för kostnader inom ekonomiavdelning.
• Ansvara för finansiering av produktion
• Löpande kontakt med bank, revisor, m.fl.
Personal/organisation
• Ansvara för rekrytering av fast personal och konsulter till ekonomiavdelning
• Planeringssamtal skall genomföras med alla underställda medarbetare minst en gång per år.
• Arbeta för att få "rätt man på rätt plats", att identifiera och utveckla rätt medarbetare inom avdelningarna.
• Informera alla medarbetare i ekonomiska frågor.
• Hålla regelbundna möten med medarbetare inom ekonomi avdelning.
• Ansvar för medarbetarna utveckling och utbildning genom att planera utbildningar/kurser samt bevilja lämpliga föreslagna insatser.
• Ansvar för lönesättning för underställda medarbetare.
Resultat/budgetansvar
Ansvarar för kostnaderna inom ekonomiavdelningen.
Personalansvar
CFO har personalansvar för (är överställd) medarbetare inom ekonomiavdelningen.

Kvalifikationer
• Befattningen som CFO kräver högre utbildning inom ekonomi och finans
• Dokumenterat goda ledaregenskaper
• Flytande engelska. Andra språk är en merit
• Erfarenhet från internationella företag, miljöer, kunder och medarbetare

Dina egenskaper
• Drivs av att arbeta såväl strategiskt som operativt
• Engagerad, synlig och ansvarstagande ledare
• Tycker om att utveckla övriga medarbetare inom ekonomiområdet.
• Trivs i ett bolag med många öppna diskussioner och med en ambition om att allting går att göra bättre.
• Har en förmåga att arbeta flexibelt i en dynamisk miljö med högt tempo.
• Trivs i en miljö där man själv kan påverka företagets inriktning
• Entreprenöriell med förmåga att ta egna initiativ
• Prestigelös med förståelse för snabba beslut och tvära kast
• Hög acceptans för ett företag i expansionsfas
• Erfarenhet av konsumentprodukter och handel
• Erfarenhet av ekonomisk hantering av lager och logistik
Kontoret
Wonder Technology Solutions ABs kontor är beläget på Upplandsgatan 7 i närheten av Centralstationen i Stockholm. På kontoret arbetar idag 17 medarbetare inom funktionerna IT, R&D, försäljning, support och projektledning. Alla medarbetare sitter tillsammans på ett plan i öppna lokaler.

I samband med denna rekrytering samarbetar Wonder Technology Solutions med Retail company och ansvarig rekryterare Mikael Blom.

Vänta inte med din ansökan då vi kallar fortlöpande till intervju .

Välkommen till oss!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tills vidare

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-30
Ange följande referens när du ansöker: Trax
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mikael Blom, Retail Talent Manager 0733 - 62 13 71 mikael.blom@retailcompany.se

Företag
Retail recruitment - rekrytering chefer & specialister

Adress
Retail recruitment - rekrytering chefer & specialister
Drottninggatan 21
41114 Göteborg

Kontorsadress
Drottninggatan 21

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2524889

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Retail recruitment - rekrytering chefer & specialister

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Retail recruitment - rekrytering chefer & specialister: