CFO till BDO
BDO AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos BDO AB i Stockholm,
Sollentuna,
Uppsala,
Östhammar,
Eskilstuna eller i
hela Sverige Hos oss får du möjligheten att växa som individ och yrkesperson.
På BDO sätter vi medarbetarna främst. Anledningen är enkel, vi ska bli bäst på service och den levereras bäst av våra medarbetare. Därför satsar vi på kompetensutveckling i form av utbildningar och skapar förutsättningar för långsiktiga karriärvägar. Vi arbetar i en prestigelös och inkluderande kultur där alla har möjligheten att växa, både som individ och yrkesperson. Vi tror att det är vår samlade kompetens och vår kultur som gör att kunderna väljer oss som långsiktig affärspartner, både här i Sverige och internationellt.
BDO:s drivkraft och våra värderingar - vad vi står för, har visat sig framgångsrikt utifrån hur våra kunder upplever oss. För sjätte året i rad visar Svenskt Kvalitetsindex mätning att vi har branschens nöjdaste kunder.
Vill du vara med och utveckla branschens bästa leverans och största kundupplevelse?
Jobba med branschens nöjdaste kunder
Vår vision är enkel: att ge den bästa kundupplevelsen. Genom att skapa nära och bra relationer till våra kunder kan vi på BDO jobba mer effektivt och därmed kosta på oss lite extra engagemang i varje enskilt uppdrag. På köpet får vi också värdefull tid över för våra kollegor och för oss själva. Det är genom att jobba bäst, inte mest, vi har belönats med utmärkelsen "branschens nöjdaste kunder". För sjätte året i rad toppar vi Svenskt Kvalitetsindex mätning.
BDO har utvecklats mycket positivt de senaste åren med ett stärkt erbjudande som lett till ökad tillväxt och lönsamhet samt de nöjdaste kunderna i branschen. Aktuella utmaningar för BDO och branschen är att möta nya kundbehov i en snabb och föränderlig värld där digitalisering är central. Behov finns av kontinuerlig modernisering, automatisering och effektivisering av tjänsteutbud och arbetssätt. Inte minst finns behov av att ägna mer tid åt att vara en rådgivande affärspartner till kunderna.
Publiceringsdatum2019-02-20Om tjänstenVi erbjuder en CFO-roll i en av Sveriges ledande revisions- och rådgivningsbyråer.
Som CFO för BDO har du en nyckelroll i företagets operativa drift och framtida strategiska utveckling. Rollen kräver genuin ekonomisk kompetens i kombination med ett naturligt ledarskap då man inte bara ansvarar för ekonomifunktionen utan även tar ansvar som ledare och förebild på ledningsnivå i organisationen.
CFO har som övergripande uppgift att leda och utveckla ekonomifunktionen, skapa förutsättningar för den operativa verksamheten att nå finansiella nyckeltal och fastställda affärsmål samt att säkerställa ett professionellt stöd till verksamhetens chefer.
I rollen ansvarar du för redovisning, business controlling, avvikelseanalys, kassaflöde och rapportering enligt K3 standard samt att omsättning, marginaler och övriga ekonomiska nyckeltal rapporteras korrekt. Som CFO säkerställer du att ekonomifunktionen drivs effektivt genom anpassade rutiner, processer och verktyg som möter verksamhetens behov. Då BDO är en internationell organisation kommer du som CFO för den svenska verksamheten även ha kontakt och samarbeta med kollegor i andra länder.
BDO är partnerägt med en regional- och affärområdesindelad organisation vilket ställer höga krav på stakeholder-management.
CFO rapporterar till VD/Managing Partner och är del av ledningsgruppen. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Stockholm alternativt Göteborg. Tillträde efter sommaren 2019.
Profil vi söker
Vi söker dig med erfarenhet som CFO från en tydligt marknads- och kundorienterad verksamhet och med fördel från en större konsultverksamhet. Du har erfarenhet av ledarskap, formellt personalansvar, ledningsgruppsarbete och rapportering till styrelse i en utvecklingsorienterad och snabbt föränderlig miljö. Därtill har du akademisk examen inom ekonomi och uttrycker dig utmärkt i tal och skrift på både svenska och engelska. Du har erfarenhet av något av marknadens etablerade ERP-system, gärna Maconomy.
Du delar vår passion för enastående service och vill jobba med branschens nöjdaste kunder. Strategisk höjd och förmåga att omsätta strategi i operativ handling är centralt i uppdraget. Du har naturlig pondus, stark integritet och tydlig etisk kompass.
Frågor och ansökan
Rekryteringen genomförs i samarbete med Constatera. Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Lotta Belfrage Palmqvist, 0722-522 373, eller Peter Palmqvist, 070-570 82 82. Ansök senast 17 mars 2019 med CV och ansökningsbrev via
www.constatera.se.Urval och intervjuer sker löpande. Det är aktuellt att söka tjänsten så länge annonsen är publicerad.
Välkommen med din ansökan!
BDO är världens femte största revisions- och rådgivningsbyrå med ca 67 000 anställda i 160 länder.
BDO i Sverige har ca 700 anställda på drygt 20 kontor med en familjär kultur som gör att varje medarbetare känner sig sedd. Vi satsar på individuell utveckling och förstår att du måste trivas för att utvecklas och utvecklas för att trivas. Hos BDO involveras du i hela kundprocessen vilket ger dig möjlighet att jobba nära våra kunder. Vårt breda tjänsteutbud innebär att vi kan hjälpa kunderna på många plan. Därmed växer både du, ditt team och vi som bolag. BDO värnar om balans mellan arbetsliv och privatliv hos våra medarbetare vilket gör det möjligt att kombinera ansvarsfullt arbete med familjeliv och fritid samt möjlighet för återhämtning mellan arbetstoppar. Vi erbjuder dig ett konkurrenskraftigt anställningserbjudande.
Varaktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBDO AB
AdressBDO AB
Lilla Badhusgatan 2
41121 Göteborg
KontorsadressLilla Badhusgatan 2
Jobbnummer 4624161
Observera att sista ansökningsdag har passerat.