Centralt verksamhetsstöd inom e-handel och inköpsanalys
Göteborgs kommun / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Uddevalla eller i
hela Sverige Vi på Inköp och upphandling har som målsättning att vara Sveriges bästa offentliga inköpsorganisation. Hos oss finns specialister inom upphandling, inköpsstrategi, hållbarhet, juridik och kommunikation. I våra centralt placerade lokaler arbetar cirka 80 drivna kollegor som tillsammans varje dag gör skillnad för dem som bor, lever och arbetar i Göteborg.
Vårt uppdrag är att leda, driva och utveckla Göteborgs Stads inköpsverksamhet och vägleda stadens medarbetare i deras inköpsuppdrag. Förvaltningen är stadens inköpscentral och tillhandahåller ramavtal för varor och tjänster av gemensamt intresse för stadens förvaltningar och bolag. Vi är en av Sveriges största offentliga inköpsorganisation och med vår samlade kraft är vi med och formar morgondagens hållbara samhälle.
Publiceringsdatum2022-12-23ArbetsuppgifterTycker du att det är roligt med utveckling, etablering och förvaltning av digitala tjänster inom inköpsområdet? Har du erfarenhet från att arbeta med e-handel eller inköpssystem? Trivs du i en roll där du är spindeln i nätet och håller i kontakterna med såväl användare som leverantör? Då kan det här vara tjänsten för dig!
Från och med 2023 tar Inköp och upphandling över ansvaret som tjänsteleverantör för digitala tjänster inom inköpsområdet i Göteborgs stad. I samband med detta flyttar systemförvaltare för Visma Proceedo över till oss från Intraservice.
Till enheten Gemensam inköpsprocess och digitala tjänster söker vi nu en systemförvaltare för att arbeta som centralt verksamhetsstöd för stadens förvaltningar och bolag. Tjänsten är tvådelad. Inledningsvis kommer du att arbeta med stadens IT-stöd för inköp och fakturahantering (Visma Proceedo), ca 70% av tiden och resterande 30% med IT-stödet för uppföljning av inköp.
I arbetet med stadens IT-stöd för inköp och fakturahantering (Visma Proceedo), ingår ex;
• ansluta leverantörer till Proceedo och anpassa/utveckla avropsmodeller för våra stadengemensamma ramavtal, där utveckling av formulär är en stor del
• hantera externa kontakter och support för avtalsleverantörer gällande uppsättning och anslutning av ramavtal
• ge support till lokala verksamhetsstöd på stadens förvaltningar och bolag
• medverka i arbetet med att planera, prioritera och genomföra aktiviteter för förvaltning och utveckling av IT-stödet/tjänsten
I arbetet med IT-stödet/tjänsten för uppföljning av inköp (KMD-inköpsanalys) ingår ex;
• tillsammans med avdelningens inköpsanalytiker samordna uppstart och anslutning av förvaltningar och bolag till IT-stödet/tjänsten
• tillsammans med systemleverantör och avdelningens inköpsanalytiker samordna och genomföra utbildningar
• förvalta systemleverantörsavtalet och testa ny funktionalitet i samband med systemuppgraderingar
• medverka i arbetet med att planera, prioritera och genomföra aktiviteter för förvaltning och utveckling av IT-stödet/tjänsten
Enheten som du kommer arbeta på ansvarar för att leverera digitala tjänster inom inköpsområdet till hela Göteborg stad där IT-stöden tillsammans med inköpsprocesserna utgör centrala komponenter i tjänsteleveransen.
KvalifikationerDu kommer att ha befattningen systemförvaltare och tillsammans med dina kollegor arbetar ni för att med kunden i fokus förbättra och utveckla tjänsteleveransen.
Enheten är inne i en expansiv fas där vi tillsammans kommer att vidareutveckla metoder och arbetssätt för att på bästa sätt möta vårt uppdrag som digital tjänsteleverantör och stärka stadens förmågor inom inköpsområdet. Detta innebär att det kommer finnas goda möjligheter till att bidra och påverka arbetssätt samt utvecklas och växa i rollen.
Vi söker dig som har ett stort intresse av för att arbeta med IT-stöd inom inköpsområdet. Du har erfarenhet av systemförvaltning och/eller systemadministration. Kundfokus är viktigt för dig och du trivs i att jobba i en stödjande roll och har kanske även erfarenhet av att hantera supportärenden.
Du har en högskoleutbildning inom inköp, ekonomi, IT eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer relevant och likvärdig.
För att lyckas i den här rollen behöver du vara bra på att skapa relationer och goda samarbeten.
Det är viktigt att du är lyhörd och pedagogisk i din kommunikation både i tal och skrift, då du kommer ha många kontakter både internt och externt. Flera arbetsuppgifter och forum/nätverk ställer krav på att vi informerar och utbildar användare av systemen så det är bra om du känner dig bekväm med att hålla presentationer i olika format
Du har förståelse för hur olika system samverkar med varandra för att tillgodose verksamhetens behov. Du är även strukturerad och kan ta initiativ för att driva arbetsuppgifter framåt tillsammans med andra.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med IT-stöden Visma Proceedo och/eller KMD Inköpsanalys.
Det är även meriterande om du har erfarenhet från inköp- och upphandlingsområdet inom offentlig sektor.
Det viktigaste av allt är att du som person har ett stort engagemang och viljan att lära nytt och dela med dig av dina erfarenheter så som du förstår lägger vi stor viktig i vid din personlighet.
ÖVRIGT
Vill du veta lite mer om oss och hur det är att arbeta på förvaltningen, läs mer på vår jobba hos oss-sida!
http://goteborg.se/jobbapainkopochupphandling Följ oss även gärna på LinkedIn.
https://www.linkedin.com/company/gbginkop/Vårt erbjudande
Hos oss får du tillsammans med kunniga och härliga kollegor arbeta med ett meningsfullt uppdrag som påverkar och gör skillnad för många. Vi vill att vår arbetsplats präglas av dialog och samarbete och främjar ett hållbart arbetsliv med balans. Vi arbetar i trevliga lokaler mitt inne i stan och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner.
Övrigt
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-01-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C118555".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Inköp och upphandling
Kontakt Enhetschef
Edward Lundquist
edward.lundquist@ink.goteborg.se 031-366 37 33 Jobbnummer 7289080
Observera att sista ansökningsdag har passerat.