Category Manager Orkla
Orkla Foods Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Orkla Foods Sverige AB i Malmö,
Eslöv,
Kristianstad,
Karlskrona,
Vimmerby eller i
hela Sverige Orkla Foods Sverige tillagar mat och dryck i Sverige med kärlek och omtanke om människor, hav och land. Vi är en lokal samhällsaktör som med våra 1600 medarbetare gör skillnad och bidrar till en mer hållbar och hälsosam vardag. Mer än 90 procent av det vi säljer i Sverige tillverkar vi lokalt på någon av våra 9 anläggningar. Vi går i täten för hållbar produktutveckling och innovation genom våra välkända varumärken Abba, Kalles, Felix, BOB, Ekströms, Risifrutti, Grandiosa, Önos, Kung Gustaf, FUN Light, Grebbestads, JOKK, Den Gamle Fabrik, Ejderns, Svennes, Hållö, Lucullus, Limfjord, Anamma, Krögarklass, Liva Energi och Paulúns.
På Orkla jobbar vi med lokala matfavoriter och varumärken som underlättar i vardagen. Vi arbetar för att inspirera till ett hälsosammare liv och en levande planet. Som Category Manager inom retail får du möjlighet att vara med och skapa förändring i vår bransch och dessutom skapa hållbar lönsam tillväxt!
Rollen som Category Manager innebär att du är ansvarig för att driva och utveckla dina kategorier, i nära samarbete med sälj, marknad och våra kunder. Genom att omvandla analys och insikter till starka kategoriplaner, tillväxtskapande åtgärder och tydliga rekommendationer skapar du förutsättningarna för Orkla Foods Sverige att stärka sin marknadsposition och genomslagskraft på kund och i butik. Genom proaktivt arbete och starkt samarbete såväl internt och externt driver du kategorifrågor som säkerställer Orkla Foods Sveriges och kategorins fortsatta hållbara lönsamma tillväxt. Om du gillar att ta dig an frågeställningar med ett brett angreppssätt och har förmågan att engagera och påverka för att skapa resultat är detta en tjänst för dig.
Publiceringsdatum2022-07-08Dina arbetsuppgifter * Skapa en kategoristrategi tillsammans med marknad och som bakgrund till denna kartlägga och analysera kategoriernas dynamik över tid och dess drivkrafter.
* Utifrån kategoristrategi och målsättning skapa den taktiska 4P-planen samt säkra implementering genom starkt tvärfunktionellt samarbete med kundteam och säljkårsrepresentation.
* Identifiera och prioritera säljkårsdrivna tillväxtmöjligheter samt kategori- och kundsamarbete.
* Löpande genomföra kategoriuppföljningar och 4P analyser.
* Kontinuerligt utveckla sin kompetens inom eget ansvarsområde genom relevant marknadsdata, trender, shopperinsikter och omvärldsdata.
* Förmedla och argumentera kategori-, shopper- och kundperspektiv i innovationsprojekt.
Vi erbjuder
En utvecklande tjänst i ett härligt team. Ett totalansvar för dina kategorier, där du skapar planen, prioriterar och genomför i nära samarbete med andra funktioner inom företaget. Har du det som krävs erbjuds du en tjänst i ett framgångsrikt internationellt företag med välkända varumärken och högkvalitativa produkter som har egen produktion och närhet till kund och marknad.
Placeringsort är vid vårt huvudkontor i Malmö. Du rapporterar till Head of Category Management
Vem är du
* Civilekonom med marknadsföringsinriktning eller liknande
* Minst 2 års arbete inom FMCG med erfarenhet från sälj och marknadsavdelning samt arbete med ACNielsen data. Vi vill gärna att du har dokumenterad erfarenhet av kategoriarbete.
* Erfarenhet av att driva projekt
* God förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift
* Utvecklad affärsförståelse och van vid att omvandla analys till actions
Din inställning och dina värderingar går hand i hand med våra; du är modig, inspirerande och pålitlig! Vi söker dig som är proaktiv och driven och med lätthet skapar goda samarbeten och affärsrelationer. Denna roll kräver självdrift, tillväxttänk och en kan-göra-attityd. Vi ser gärna att du är en driven lobbyist med erfarenhet och förmåga att få andra att generera önskvärt resultat. Du har ett framtids fokuserat tankesätt, är nyfiken på trender, digitala lösningar och innovation för konsumenter samt har förmågan att omsätta möjligheter till affärsplaner. Din starka analytiska förmåga kombinerar du med ett utåtriktat och entusiasmerande sätt. Du gillar arbete i ett högt tempo och har god förmåga att prioritera dina arbetsuppgifter. Din förmåga att skapa struktur, vara noggrann samt prioritera gör dig framgångsrik.
Vi kommer att kalla till intervjuer när vi är tillbaka efter sommaren vecka 33. Vid frågor vänligen kontakta HR Business Partner Dan Skånberg,
dan.skanberg@orklafoods.se. Välkommen med din ansökan, sista dagen för att ansöka är 2022-08-14.
Hur ansöker jag?
Klicka på länken och följ stegen för att skapa en profil och ansöka till jobbet. Vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökningar via mejl.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
ErsättningUndefined
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-08-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagOrkla Foods Sverige AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "10286-39928134".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Orkla Foods Sverige AB (org.nr 556238-0302),
https://www.orkla.se Arbetsplats Orkla Foods Sverige
Kontakt Dan Skånberg
+46 20 75 00 10 Jobbnummer 6810537
Observera att sista ansökningsdag har passerat.