Category Manager IT för längre konsultuppdrag i Stockholm

Experis AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Motiveras du av förbättrings- och utvecklingsarbete. Är du analytisk och en lagspelare? Har du några års erfarenhet av Strategiskt Inköp eller arbete som Category Manager?
Då har vi ett konsultuppdrag för dig! Nedan finns mer information om tjänsten.

Välkommen med din ansökan redan idag!

Publiceringsdatum
2016-05-19

Dina arbetsuppgifter
Som Catergory Manager IT kommer du att arbeta med inköp, både nationellt och internationellt, främst inom Software och service-avtal inom IT. Du kommer att arbeta med förbättringsprocesser i frågor om kundnytta, kostnadsreduktion och riskminimering genom att ta belysa viktiga delar av IT- kategorins utgifter.

Du kommer också att fungera som SPOC (Singele Point of Contact), för delar av kundens leverantörer samt planera och driva upphandlingar och affärsdialogen, i nära samarbete med kollegor inom ditt affärsområde.

Dina ansvarsområden kommer b.la. vara:

• Utveckla en tydlig inköpsstrategi
• Ha ett nära samarbete med IT och affärsenheter internationellt, för att uppfylla upphandlingsbehoven samt förhandla nya och befintliga avtal
• Säkerställa att varor och/eller tjänster köps och levereras till bästa pris - (Kvalitet/service/Teknik/Pris )

Vem är du?

Vi söker dig som har universitets examen inom industriell ekonom, företags ekonomi eller liknande och har minst tre års erfarenhet av arbete i liknande roller. Du är även en van projektledare och har varit ledande i förändringsarbetet i en stor internationell organisation.

Som person är du resultatorienterad, har en stark analytisk förmåga och förhandlingsteknik. Du är en lagspelare som aktivt engagerar människor. Du har god social- och kommunikativ kompetens

Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Kunskaper i Tyska är meriterande.

Vad kan vi erbjuda dig?

Vi anser oss inte vara som alla andra, vi är stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Här får du också en utvecklingsplan, så både du och din konsultchef har förståelse för vart du vill nå och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus och med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Kontaktperson för detta jobb
Välkommen med din ansökan. Notera att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida. Urval sker löpande då uppdraget ska tillsättas omgående. Har du frågor om rollen som konsult på Experis är du välkommen att kontakta Sourcing Specialist Lisa Andelius på .

Välkommen med din ansökan!

Sökord: category manager, kategori ansvarig, inköp, strategisk inköpare, energi, supply chain

Varaktighet, arbetstid
Heltid Contract

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-29
Ange följande referens när du ansöker: 3883
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lisa Andelius mlande@se.experis.com

Företag
Experis AB

Adress
Experis AB
11181
11181 0180

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2856696

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: