Category Manager
Randstad AB, Lund / Inköpar- och marknadsjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Randstad AB, Lund i Lund Redo för drömjobbet? Få företag erbjuder lika stora möjligheter att utvecklas i arbetslivet som Randstad. Vi tillhör de företag i världen som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning. Som konsult på Randstad erbjuder vi dig möjligheten att på kort tid skaffa dig bred erfarenhet, chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du har en möjlighet att utveckla din kompetens. Vi ser våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och som konsult är du Randstads ambassadör och vårt ansikte utåt.
Söker du en arbetsplats som erbjuder en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät? Då kommer du trivas som konsult på Randstad.
För ett uppdrag om 6-12 månader söker vi en Category Manager till en av våra internationella kunder i Lund.
Arbetsuppgifter
Du ansvarar för att ta fram och utveckla de övergripande internationella kategoriplanerna inom ditt segment och i samarbete med organisationen driver du och implementerar de framtagna kategoristrategierna och ser till att processerna och metoderna följs.
Du arbetar med affärs- och processförbättringar gentemot leverantörer i syfte att förhandla fram och sluta nya avtal. Du kommer att driva och ansvara för komplexa inköp, upprätta inköpsstrategier, utvärdera anbudsprocessen, genomföra leverantörsbedömningar samt säkerställa avtalslojaliteten. Arbetet innebär utveckling av samarbete med leverantörer inom strategiska områden som pris, kvalitet och standardiseringsfrågor. Företaget är en global koncern så leverantörer finns på både nationell samt internationell nivå.
Du ansvarar för ditt produktområde men kommer att ingå i ett nysammansatt team med 10 Category Managers som säkerställer att ni arbetar utifrån ett standardiserat sätt.
Publiceringsdatum2012-06-29Utbildning och erfarenhetPersonen vi söker har 5 år erfarenhet från arbete med strategiskt inköp varav minst 2 års erfarenhet av category management. Du har erfarenhet av att förhandla, sluta kommersiella avtal, göra kostnadsanalyser osv.
Det är meriterande om du har erfarenhet av inköp av tekniska produkter.
Du som söker har en civilingenjörsexamen, gärna med inriktning maskinteknik eller industriell ekonomi. Alternativt har du en ekonomisk utbildning. Utbildning enligt ovanstående är ett krav.
Du behärskar engelska mycket väl i tal och skrift.
Dina personliga egenskaperFör tjänsten är det avgörande att du är affärsmässig, drivande och förhandlingsskicklig. Vi värdesätter en god förmåga att kommunicera, samarbeta samt att du är bra på att bygga långsiktiga relationer.
Arbetet innebär ett konsultuppdrag på heltid om 6-12 månader med start i augusti/september. Det finns goda möjligheter till förlängning och du kommer att bli del i vår konsultpool där vi kan erbjuda uppdrag inom ditt kompetensområde.
Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Nina Jansson på 040-698 08 03 eller Pernilla Nicklasson på 040-698 08 04.
Urval och intervjuer kommer att ske fortlöpande, så vänta inte med din ansökan - 5 augusti.
Arbetstider och omfattningHeltid/Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-08-05
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktNina Jansson, +46 (0)40 698 08 03
Pernilla Nicklasson, +46 (0)40-698 08 04
FöretagRandstad AB, Lund
AdressRandstad AB, Lund
Box 17193
10462 Stockholm
Jobbnummer 1286081
Observera att sista ansökningsdag har passerat.