Campaign Manager - Programmatic
GroupM Connect / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
2016-01-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Campaign Manager - Programmatic" (publicerad 2016-03-10) ⬅️
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos GroupM Connect i Stockholm,
Göteborg eller i
hela Sverige GroupM är Sveriges största mediebyrågrupp och består av Maxus, MEC, Mediacom, Mindshare, Quisma och Xaxis. GroupM:s främsta mål är att skapa fördelar för våra kunder via samarbeten med gruppens byråer.
Det gör vi bland annat genom skalfördelar inom trading, teknik och data.
Vi är en del av WPP som är en av världens största koncerner inom marknadskommunikation med över 190 000 medarbetare på global basis. GroupM Sverige har cirka 320 medarbetare i Stockholm, Göteborg och Malmö.
GroupM har på globalt initiativ lanserat det interna varumärket Connect, som är en 'servicebyrå' det vill säga en modul till mediebyråerna inom GroupM. Syftet är att samla kompetens för RealTids- och biddable medier på ett ställe och därmed skapa marknadens bästa organisation, för rådgivning och exekvering av dessa medieslag.
Vi söker nu ytterligare Campaign Manager till vårt programmatiska team.
Som Campaign Manager kommer dina arbetsuppgifter bestå av att utveckla, genomföra och optimera kampanjer i enlighet med kampanjmål och strategi, genom att utnyttja programmatiska mediaköp.
Du kommer att jobba med en grupp kvicka, humoristiska och oerhört engagerade medarbetare och kunder som alla brinner för digitala medier.
Vi erbjuder en öppen modern arbetsplats med möjlighet till brainstorming för att dela idéer och strategier för nya initiativ.
Vi sitter i trevliga lokaler centralt på Birger Jarlsgatan i Stockholm.
Ansvarsområden:
• Planera, implementera, genomföra, optimera, och förbättra effekt av målgruppsstyrda kampanjer.
• Utveckla nya målgruppsstyrda kampanjer utifrån historiska erfarenheter, information om nya möjligheter, och en mängd andra källor.
• Upprätthålla en bra förståelse för kunders affärsmål och marknadsföringsmål, och öka målgruppsstyrda kampanjbudgetar genom att bevisa effekt och presentera nya kampanjmöjligheter.
• Hålla dig uppdaterad om aktuella medietrender, ny teknik och eventuella branschtrender som påverkar kundrelationen.
Vi håller en stark positiv expansionstakt och ser gärna att du är öppen och vill driva egna idéer för den fortsatta utvecklingen.
Detta är en position med en uppsjö av möjligheter till tillväxt både professionellt och personligt.
Vi söker dig som har:
• Relevant eftergymnasial utbildning eller erfarenhet införskaffad på annat sätt
• Passion för digital marknadsföring
• Stark analytisk och teknisk fallenhet
• Förmåga att upprätthålla en hög produktivitet och hantera flera konkurrerande prioriteringar
• Vilja och intresse att lära dig nya system
Meriterande:
• Kunskap om digital annonsering, inklusive det digitala media- och reklam landskapet, teknologier, affärsmodeller, produkter, och branschtermer
• RTB / DSP erfarenhet
• Ad Ops erfarenhet
• HTML / Javascript erfarenhet
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Publiceringsdatum2016-01-11ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duUrval sker löpande.
Ansökan kan skickas till e-postadress:
annika.westman@groupm.comKontaktAnnika Westman, Talent Management
annika.westman@groupm.comFöretagGroupM Connect
AdressGroupM Connect
Birger Jarlsgatan 50
10377 Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2608641
Observera att sista ansökningsdag har passerat.