Call Center Manager till Nespresso

Bravura / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.

Publiceringsdatum
2014-04-30

Företaget
Nestlé Nespresso SA har sitt huvudkontor i Lausanne, Schweiz, och har 8 300 anställda. Nespresso säljer sina produkter direkt till kunder i fler än 60 länder. I slutet av 2013 hade Nespresso fler än 400 egna, exklusiva butiker i nyckelstäder världen över. För fjärde året i rad är Nespresso ett av de snabbast växande varumärkena inom Nestlé Group och räknas in bland koncernens "Miljardvarumärken". Nespresso uppnådde en global omsättning väl över 3 miljarder CHF 2011 och upprätthåller organisk tillväxt om mer än 20 procent.

Vi söker nu en Call Center Manager till Nespressos kontor i centrala Stockholm. Du kommer att bli en del av CRC avdelningen som totalt består av ca 50 personer.

Välkommen med din ansökan på engelska.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Call Center Manager är du ansvarig för att erbjuda den bästa kundupplevelsen till Nespressos Club medlemmar. Detta innebär att garantera maximal tillgänglighet i samtliga kanaler och ge support i linje med Nespressos standarder. Du har ett direkt personalansvar för åtta personer och ett övergripande ansvar för CRC verksamheten inklusive ett budget- samt kvalitetsansvar.

Rollen är så väl strategisk som operativ och innefattar följande arbetsuppgifter:
• Upprätthålla och förbättra servicenivåerna
• Övervaka och optimera CRC organisationen
• Följa upp och motivera teamen
• Organisera hanteringen av kunduppföljningar
• Ansvar för budget, rapportering och prognoser
• Samordning av samarbetet med övriga avdelningar
• Ansvar för kontakt med externa partners
• Implementera och hålla Business Continuity Planen uppdaterad

Kvalifikationer
• Universitetsexamen
• Minst 3-5 års erfarenhet av en roll som Call Center eller Support Manager
• Erfarenhet av personalledning
• Mycket goda kunskaper inom Call Center affärer, inklusive upphandling av externa tjänster
• Mycket god analytisk förmåga och vana av att arbeta med olika nyckeltal/KPI:er
• Erfarenhet av strategiskt och operativt budgetansvar
• God kommunikationsförmåga och erfarenhet av att hålla i presentationer
• Du uttrycker dig väl på så väl svenska som engelska

Dina personliga egenskaper
Vi söker en affärsinriktad Call Center Manager som är trygg i en ledarskapsroll och har en god förmåga att motivera sina medarbetare. Du bör ha en mycket god kommunikativ förmåga och trivas med många interna och externa kontakter. Vidare har du en god förmåga att planera och prioritera din tid i en snabb och föränderlig miljö.

Övrig information:

Start: augusti 2014
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura, tel. 08-40024050

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Call Center, Support, Manager, kundtjänstchef, KPI, ROI

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-05-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karolina Hoti

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11733 Stockholm

Jobbnummer
1858884

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: