CAD-koordinator, Region Östergötland
Region Östergötland / Logistikjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla logistikjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Östergötland i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Region Östergötlands fastighetsenhet söker en CAD-koordinator. Enheten är en del av Region Östergötlands facility managementfunktion i vilken man ansvarar för Region Östergötlands fastigheter och lokaler. Det innebär att verksamhetsområdet tar hand om förvaltning och drift av fastigheterna, liksom beställning av all om- och nybyggnation.
Vi strävar efter att ge individen både ansvar och handlingsutrymme. Vår organisation präglas av stor drivkraft, tydligt utvecklingsfokus och ett öppet och kreativt samarbetsklimat. Tjänsten ingår som en del i den enhet som ansvarar för att förvalta fastighetsteknisk dokumentation och tillgängliggöra rätt information för de olika delarna i organisationen.
Vi är inne i en intensiv utvecklingsfas i och med de många stora byggprojekt inom Region Östergötland, bland annat om- och tillbyggnation av Universitetssjukhuset i Linköping (Framtidens US), om- och tillbyggnation av Vrinnevisjukhuset i Norrköping (Vision 2020), nybyggnation av Rättspsykiatrisk regionklinik i Vadstena samt nybyggnation av vårdbyggnad i Finspång.
Arbetsbeskrivning
Beskrivs du ofta som drivande och utvecklingsinriktad? Är du ingenjör med inriktning mot bygg och fastighet? Har du även goda CAD-kunskaper? Då ser vi, på enheten Teknisk Dokumentation inom FM-tjänster och upphandling, fram emot att höra mer om dig!
Inom FM-tjänster och upphandling är idag alla ritningar, brandskyddsdokumentation och byggnadsteknisk dokumentation digitaliserad. Våra dokumentarkiv för ritningar, byggnadsteknisk dokumentation och brandskyddsdokumentation är en viktig del som stödjer Region Östergötlands omfattande byggverksamhet samt driftorganisation med digitala dokument. Dessa är också en förutsättning för vår utveckling av molntjänster för bland annat fastighetsdrift. Leverans av dokumentationen från Byggprojekt till oss är en av de viktiga pusselbitarna som skapar förutsättningar för god förvaltning under hela byggnadens livslängd.
Uppdraget innebär bland annat att:
• vara kontaktyta mellan enhet Teknisk dokumentation och projektets CAD-samordnare och projektledare, både för beställning av projekteringsunderlag, under byggnation och vid leverans av handlingar.
• kommunicera med och stödja projekteringsgrupper, CAD-samordnare, projektledare och andra med CAD- och dokumentationsrelaterade frågor.
• planera och delta i informationsmöten.
• ha koll på vilka byggprojekt som kommer att leverera någon typ av handlingar och deras tidplan och kontaktpersoner.
• granska och följa upp leverans av handlingar under byggnation och vid slutbesiktning, så att de uppfyller gällande krav på leverans till Teknisk dokumentation.
• samordna gruppens arbete med ritningar.
En viktig del i arbetet är att vidareutveckla och effektivisera metoder och arbetssätt både inom enheten och i samarbete med andra områden. Här ingår också att aktivt delta i enheten Teknisk Dokumentations interna utvecklingsprojekt och ta hand om ärenden som kommer till enheten via FM-tjänster och upphandlings kundtjänst (FIXA).
Utbildning och erfarenhet
Du har en teknisk högskoleutbildning inom fastighetstekniskt kompetensområde eller motsvarande kunskaper. Du har god kunskap i CAD-program, så som AutoCAD och Revit och mycket goda datakunskaper i allmänhet. Det är meriterande om du har deltagit i stora projekt inom fastighetsbranschen.
Personliga egenskaper
För att bli framgångsrik i tjänsten krävs det att du är självgående, initiativtagande och har god analytisk förmåga. Du tar ansvar för dina arbetsresultat där en ständig utveckling av arbetsverktyg och processer sker. Du är en kunskapsresurs för andra och underhåller kontinuerligt dina specialistkunskaper. Du har en god samarbetsförmåga och kommunicerar på ett lyhört och smidigt sätt med andra människor.
Anställning och information
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Din placeringsort är Linköping men tjänsten innebär uppdrag inom hela länet. För tjänsten krävs körkort.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Enhetschef, Anette Sjöberg, 010-103 82 91,
Anette.e.Sjoberg@regionostergotland.seFacklig företrädare för:
SACO är Albert de Haan, 010-103 70 48.
Vision är Camilla Berlin, 010-103 86 19.
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 7 maj 2017. Då vi arbetar med löpande urval ser vi gärna din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Om du behöver teknisk support kontakta MTIT-akuten på 010-103 30 00 under kontorstid.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2017-04-07ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagRegion Östergötland
AdressRegion Östergötland
Drottninggatan 16
58225 Linköping
KontorsadressDrottninggatan 16
Jobbnummer 3427603
Observera att sista ansökningsdag har passerat.