Byråsekreterare förskola/skola, BergumGunnilse
Göteborgs Stad, SDF Lärjedalen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, SDF Lärjedalen i Göteborg Lärjedalen är en av Göteborgs 21 stadsdelsnämnder med 24 400 invånare och drygt 1800 anställda där områdena Hammarkullen, Hjällbo, Eriksbo och Bergum-Gunnilse ingår. Stadsdelsnämnden ansvarar för skola, förskola, individ- och familjeomsorg, omsorg om äldre- och funktionshindrade samt fritid och kultur. I Lärjedalen bor människor med ursprung från ett hundratal olika nationer, vilket ger området en internationell prägel.
Bergum-Gunnilse är ett delområde i SDF Lärjedalen beläget vid Lärjeåns dalgång. Området har tre grundskolor, fritidshem, fem förskolor och familjedaghem. Vaktmästeri- mat och lokalvård sköts av en servicegrupp under ledning av enhetschef. Området leds av en områdeschef underställd Barn- och Ungdomschefen. Från Göteborg- Nils Erikssonsplatsen tar det ca 20 minuter att nå oss med buss.
Publiceringsdatum2008-07-24ArbetsuppgifterDu kommer att biträda områdets chefer i ekonomi, verksamhetsfrågor och administration runt elever som registrering, skolpliktsbevakning, samordning av skolskjutsar, samt andra på ett skolkontor förekommande uppgifter. Dessutom kommer du att ansvara för personalrapportering och svara för vikarieanskaffning.
Arbetsuppgifterna är mycket varierande och innebär samarbete med andra byråassistenter/-sekreterare i området men också inom Lärjedalen. Arbetet kräver kunskap om övrig administrationspersonals arbetsuppgifter. Arbetet kommer att utföras från två arbetsplatser. Under hösten 2008 står vi inför att införa Göteborgs Stads nya personaladministrativa system Personec, vilket kommer att vara en viktig del av vårt arbete under den närmaste tiden.
KvalifikationerDu ska ha goda IT-kunskaper och god vana vid arbete i Windowsmiljöer och databaser. Arbetsuppgifterna kräver att Du kan arbeta självständigt, är noggrann och du måste vara mycket serviceinriktad och ha lätt för att möta olikheter. Du behöver ha erfarenheter av arbete med ekonomiuppföljning och personalrapportering. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och samarbetsförmåga. I rekryteringsprocessen tar vi hänsyn till jämställdhet och mångfald och försöker aktivt tillvarata de kvaliteter som en jämn ålders-och könsfördelning samt en etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Du ska ha utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig för tjänsten.
Arbetstider och omfattningTillsvidare, tillträde: Snarast
ErsättningLön/Sysselsättningsgrad: 100%
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-08-14
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringsystem för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan.
Om du av någon anledning behöver skicka din ansökan per post gör du detta till:
SDF-Lärjedalen
Personalavdelningen
Att: Bitten Kloby
Box 2017
424 02 ANGERED
Ange följande referens när du ansöker: 104/08
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktKatarina Olvik, 031-365 24 28, 0705-55 52 03
Ulrika Strandberg, 031-365 24 82, 0704-67 42 06
Jascha Marteleur, 031 - 365 24 42, 0707 - 50 26 04
FöretagGöteborgs Stad, SDF Lärjedalen
AdressGöteborgs Stad, SDF Lärjedalen
Jobbnummer 274562
Observera att sista ansökningsdag har passerat.