Byggnadsinspektör
Kristinehamns kommun, Miljö- och stadsbyggnadsförvaltningen / Säkerhetsjobb / Kristinehamn
2015-03-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Byggnadsinspektör" (publicerad 2016-06-03) ⬅️
Visa alla säkerhetsjobb i Kristinehamn,
Storfors,
Nacka,
Degerfors,
Karlskoga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristinehamns kommun, Miljö- och stadsbyggnadsförvaltningen i Kristinehamn Kristinehamns kommun har cirka 24.000 invånare och ligger vid Vänerns strand i Värmland. Här finns ett företagsklimat i toppklass, ett rikt kultur- och fritidsliv samt tillgång till vacker skärgård och natur.
Miljö- och stadsbyggnadsförvaltningen ansvarar för bygglovshanteringen, MBK (mätning, beräkning och kartframställning), samt miljö- och hälsoskyddsfrågorna i kommunen. Verksamheten regleras av lagar och styrs av en politisk nämnd, Miljö- och byggnadsnämnden. Vi är både myndighetsutövande och rådgivande och önskar att vår organisation ska kännetecknas av att vi ger god service till dem som bor och verkar i Kristinehamns kommun.
På Miljö- och stadsbyggnadsförvaltningen arbetar 21 personer. En av våra medarbetare ska gå på föräldraledighet och vi söker nu hans ersättare. Du kommer att arbeta på Bygglovsenheten som består av 3 engagerade handläggare. Vi vill att du ska känna dig bekväm i rollen som byggnadsinspektör. Vi förutsätter att du är väl förtrogen med lagstiftningen och att du har erfarenhet. Vi söker dig som vill vara med och forma bygglovshanteringen i Kristinehamns kommun.
Publiceringsdatum2015-03-23ArbetsuppgifterSom byggnadsinspektör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara handläggning av bygglov och anmälan. Du kommer att bedöma lovansökningar utifrån plan- och bygglagen med tillhörande regelverk. Eventuellt kan även andra arbetsuppgifter komma att bli aktuella.
Du har kontinuerlig dialog med sökanden och andra berörda, granskar ritningar, administrerar bygglovprocessen, fattar beslut och föredrar ärenden inför nämnden. En stor del av arbetet är att ge råd och information till allmänheten via telefon eller besök.
KvalifikationerVi söker dig som har relevant ingenjörsutbildning eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Vi ser att gärna du har erfarenhet av bygglovshantering i kommunal verksamhet.
Vi söker dig som har god samarbetsförmåga, tar egna initiativ, har lätt för att utrycka dig i tal och skrift samt god förmåga till självständigt arbete. Som person kan du ställa krav, vara tydlig och ta beslut, men samtidigt kunna vara lyhörd i rollen som myndighetsutövare. Du besitter en god social kompetens och i en rådgivande roll kan du på ett professionellt sätt förmedla information. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.
B-körkort krävs.
Låter det som ett lockande arbete som du vill dela med oss?
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Kristinehamn kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanbeder oss bestämt kontakt med bemanningsföretag, mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde 2015-06-01 eller enligt överenskommelse, upphör: 2015-12-31 Vikariat.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-04-12
Ange följande referens när du ansöker: A459428
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarielle Nilsson, Förvaltningschef 0550-88520
Facklig kontaktTherese Alstad, Vision 0550-88000 (växel)
Erica Berhardsson, SACO 0550-88000 (växel)
FöretagKristinehamns kommun, Miljö- och stadsbyggnadsförvaltningen
AdressKristinehamns kommun, Miljö- och stadsbyggnadsförvaltningen
Kungsgatan 30
68184 Kristinehamn
KontorsadressKungsgatan 30 68184 Kristinehamn
Jobbnummer 2217449
Observera att sista ansökningsdag har passerat.