Bygglovskoordinator

Härnösands Kommun / Butikssäljarjobb / Härnösand
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Härnösand, Mark, Kramfors, Timrå, Sundsvall eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Härnösands Kommun i Härnösand, Kramfors, Ånge, Emmaboda eller i hela Sverige

Samhällsförvaltningen består av fyra avdelningar som ansvarar för en rad olika områden. Allt från myndighetsutövning av miljö- plan-och byggfrågor till drift och utveckling av gator och parker.

Vi hanterar även fritids- och kollektivtrafikfrågor inom förvaltningens verksamhetsområde.

I allt vårt utvecklingsarbete är hållbarhet en självklar grund. För att vi ska nå ännu längre i vårt gemensamma arbete med att göra Härnösands kommun bättre för näringsliv och medborgare är samarbete med andra förvaltningar mycket viktigt och en ständigt pågående process.

Vår värdegrund är Kund, Ansvar och Glädje.

Till samhällsförvaltningens plan- och byggavdelning söker vi en bygglovskoordinator

Publiceringsdatum
2017-06-20

Dina arbetsuppgifter
Du ska huvudsakligen bistå bygglovprocessen med administrativt stöd. På avdelningen i övrigt finns ytterligare 11 medarbetare inom områdena, bygglov, detaljplaner och bostadsanpassningsbidrag.

Som bygglovkoordinator har du en samordnande roll för ärendehandläggning i ett team och samarbetar nära dina kollegor. Du skall bland annat registrera handlingar, bereda ärenden innan de fördelas till handläggare och ha uppföljning av teamets handläggning. I arbetsuppgifterna ingår att du deltar i avdelningens utvecklings- och kvalitetsarbete samt även viss handläggning. Du har mycket kontakt med allmänheten genom rådgivning och information i frågor som rör bygglov och bostadsanpassning. Det är viktigt att du kan samarbeta med så väl kollegor inom kommunen som andra myndigheter samt med exploatörer och medborgare.

Kvalifikationer
Inom avdelningen arbetar vi tvärsektoriellt och vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som har ett brett intresse och engagemang för att medverka i vårt arbete med att utforma ett hållbart samhälle. Du ska ha en eftergymnasial utbildning med administrativ inriktning och erfarenhet från privat eller offentlig sektor. Vi uppskattar om du har grundläggande juridisk kunskap och gärna inom plan- och bygglagstiftningen. Det är viktigt att du har god serviceförmåga och är strukturerad. Andra viktiga personliga egenskaper är engagemang, initiativförmåga och ansvarstagande. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift då arbetet innebär kontakter både skriftligt och muntligt med medborgare och andra myndigheter. Du har mångårig datavana och förväntas kunna använda programvaror inom sakområdet.

Anställningstyp/arbetstider
Heltid. Tillsvidareanställning, provanställning 6 månader kan bli aktuell. Tillträde enligt överenskommelse. Här kan du läsa om förmåner som anställd i Härnösands kommun.

Ersättning
Individuell lönesättning

Kommunen tillämpar rökfri arbetstid.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss kontakt med annonssäljare eller andra försäljare av rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-07-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Thomas Lindström, Verksamhetsledare thomas.x.lindstrom@harnosand.se 073-275 47 24
Margareta Byström, Handläggare margareta.bystrom@harnosand.se 0611-348175
Christina Norberg, Vision 0611-348104

Företag
Härnösands Kommun

Adress
Härnösands Kommun
Härnösands kommun
87180 Härnösand

Kontorsadress
Härnösands kommun

Jobbnummer
3566338

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Härnösands Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Härnösands Kommun: