Bygg- och tillsynsassistent
Nynäshamns kommun / Administratörsjobb / Nynäshamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Nynäshamn,
Trosa,
Salem,
Huddinge,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nynäshamns kommun i Nynäshamn,
Stockholm eller i
hela Sverige Vill du vara med och bidra till en god samhällsutveckling?
Nynäshamn är en växande skärgårdskommun i Sveriges starkaste tillväxtregion. Här bygger vi hållbara samhällen tillsammans, med omsorg om vår vackra landsbygd och natur. Vi erbjuder en kreativ arbetsplats med utmaningar som får dig att växa och närhet till en aktiv fritid i våra unika omgivningar.
Om arbetsplatsen
På bygglovenheten är vi 12 kollegor och arbetsgruppen består av bygglovhandläggare, bygglovingenjörer, byggnadsinspektör, arkitekt, jurister, bygglovkoordinator och bygglovschef. Enheten är en del av plan- och bygglovsavdelningen där vi totalt är 27 personer.
Uppdraget omfattas av myndighetsutövande och tillsynskontroll av exempelvis nya byggnadsverk eller bebyggda områden att bygg- och delar av miljölagstiftningen uppfyller ställda samhällskrav. Tillsammans är vi en god kraft i kommunens långsiktigt hållbara samhällsbyggnadsutveckling.
Vi erbjuder dig en given plats i vårt bygglovsgäng med glada och lösningsorienterade kollegor. Hos oss får du både stort utrymme till utveckling och stort stöd i det dagliga arbetet. Du får också goda möjligheter att forma och utveckla din tjänst. Vi tycker att det är viktigt att ta till vara på våra medarbetares intressen och tidigare erfarenheter och du får gärna fördjupa dig inom något område lite extra. Löpande kompentensutveckling och delvis möjlighet till distansarbete är för oss en självklarhet.
Arbetsuppgifter
Arbetet erbjuder variation och ett stimulerande jobb med en direkt närhet till flera avgörande funktioner inom Plan- och bygglovavdelningen. Vi kan erbjuda ett inspirerande arbete i en utvecklande arbetsgrupp.
Som bygglov- och tillsynsassistent arbetar du på bygglovenheten som är en del av Samhällsbyggnadsförvaltningen. Främst i samråd och i nära samarbete med bygglovkoordinator, byggnadsinspektör och bygglovenhetens jurister. Du kommer vara en viktig pusselbit för att det administrativa arbetet inom bygglovsprövningen och tillsynsverksamheten fortlöper utan hinder.
Vanligt förekommande assistentuppgifter är att:
• skicka inkomna handlingar för registrering
• sköta utskick, meddelanden och andra uppgifter till olika intressenter både internt och externt
• hantera expediering, delgivning och kungörelse av beslut
• hantera rättidsprövning och övrig administration vid överklagande av beslut
• svara på frågor både via telefon och email från privatpersoner och företag.
Du kommer också vara ett stöd till avdelningens ledningsgrupp där arbetsuppgifterna kommer bestå av att skriva protokoll vid ledningsgruppsmöten och ett stöd för avdelningschefen vid administrationen kring och prokollförande vid samverkan med fackliga organisationer.
Det här söker vi hos dig
För att lyckas i rollen har du:
• minst gymnasieexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren anser relevant
• erfarenhet från administrativt arbete eller motsvarande förvärvad kunskap
• mycket goda läs- och språkkunskaper inom det svenska språket
• god datorvana, du behärskar Office programmen och har lätt för att lära nytt
Det är meriterande om du har:
• goda kunskaper i Excel
• erfarenhet inom ärendehanteringssystem Public 360 eller ByggR/Nova
• erfarenhet av bygglov- eller tillsynsprocesser
• erfarenhet av arbete inom myndighet
Som person är du serviceinriktad, engagerad och intresserad av andra mäniskor, vilket gör att du är bra på att möta besökare, svara på frågor och inkommande samtal samt samarbeta med kollegor och andra intressenter. Du är noggrann med förmåga att prioritera dina arbetsuppgifter.
Att du har ett positivt och professionellt förhållningssätt både inom organisationen och gentemot allmänheten är en förutsättning för tjänsten. Du är vänlig, ansvarstagande och har en stark känsla för rättssäkerhet, då du blir en viktig representant för både Samhällsbyggnadsnämnden och Nynäshamns kommun som myndighet.
Information om tjänsten
Tillträde: enligt överenskommelse
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: Heltid
Antal lediga befattningar: 1
Ref. nr: SBN/2022/0802/001
Det här erbjuder vi dig!
Du kommer till en tillväxtkommun som befinner sig i en spännande utvecklingsfas där befintliga arbetsmetoder och förhållningssätt utmanas och ett genomgripande och väl förankrat förändrings- och utvecklingsarbete pågår.
Vår nya framtidsvision för Nynäshamns kommun, nya övergripande mål och en ny tillitsbaserad styrmodell är framtagen för att möta framtidens behov av ökad service och kvalitet till kommunens invånare och företagare. Den utvecklingsresa som sker ger dig stora möjligheter till utmaning, utveckling och att göra skillnad!
Välkommen till Nynäshamn!
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2022-05-04ErsättningInviduell lönesättning tillämpas.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-05-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNynäshamns kommun
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Nynäshamns kommun (org.nr 212000-0233),
https://www.nynashamn.se/ Kontakt Facklig företrädare, Fackliga företrädare nås via Kontaktcenter
08-520 680 00 Jobbnummer 6605308
Observera att sista ansökningsdag har passerat.