Butikschef Helsingborg
Yves Rocher / Ekonomijobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomijobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Yves Rocher i Helsingborg,
Malmö,
Göteborg,
Norrköping,
Stockholm eller i
hela Sverige Företaget/företagskultur:
Yves Rocher grundades 1959 av M. Yves Rocher, i den lilla byn La Gacilly i franska Bretagne. Idag är Yves Rocher ett av världens största skönhetsföretag med försäljning i 90 länder på 5 kontinenteroch älskas av fler än 30 miljoner kunder. Från Yves Rocher Nordens huvudkontor i Helsingborg servas ca 2 miljoner nöjda kunder i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Estland via butiker, postorder och e-handel.
Att jobba på Yves Rocher Norden är ett naturligt val för dig som vill göra skillnad på din arbetsplats och för naturen. V årt ursprung och våra produkter är vår passion, och vi är mycket stolta över vårt engagemang för naturen. Vi är ett hängivet team där vi litar på och respekterar varandra. Hos oss finns det möjligheter att utvecklas samtidigt som vår arbetsplats präglas av laganda. Här är livsbalans och hälsa självklara delar av kulturen
_______________________________________________________________________
Tjänsten
Som butikschef på Yves Rocher ansvarar du att tillsammans med ditt team öka försäljningen och lönsamheten i butiken. Du ska som butikschef vara en duktig säljare, skapa teamkänsla och ständigt sätta kunden i fokus. Du motiveras av nya utmaningar, eget ansvar och drivs av att överträffa resultat. Ordningssinne och god planeringsförmåga är viktigt för att allt från butikens drift med dagliga rutiner, till bemanning och intern kommunikation skall fungera väl.
Publiceringsdatum2018-02-14Dina arbetsuppgifterKoordinera, planera och organisera butikens drift mot satta resultatmål
Skapa en säljande miljö utifrån Yves Rochers varumärke, vision, och koncept
Driva butiken utifrån Yves Rochers policies, regler och rutiner (för varumärkeskommunikation, produktportfölj, prisstrategi, erbjudanden, merchandising, lager, inventering, kundrelationer etc.)
Säkerställa en effektiv bemanning, I enlighet med lagar och avtal och Yves Rocher Nordic HR policies
Coacha, utveckla och ge feedback till butikens medarbetare mot satta KPIer och resultat
Utvärdera och följa upp utbildningsbehov
Koordinera och kommunicera intern information samt hålla regelbundna personalmöten
Ansvarig för arbetsmiljö och säkerhet I butiken
Ytterst ansvarig för butikens drift och resultat.
Tidigare arbetslivserfarenhet: Minst 3-5 år inom retail som butikschef med P&L och personalansvar samt dokumenterad framgångsrikt försäljningsansvar.
Dina personliga egenskaperResultat och målinriktad
Energisk och engagerande
Kommersiellt orienterad
Förmåga att leda, coacha, utveckla och motivera dina medarbetare
Stark organisationsförmåga med struktur och rutiner i fokus
Kundorienterad
Förmåga att fokusera och prioritera
Vara en god ambassadör för Yves Rochers varumärke, kultur och värderingar
Butikens framgång bygger på din förmåga att jobba med ovan punkter där vikten ligger i förmågan att coacha ditt team så att de ständigt utvecklas inom sälj och service.
Anställningsform:
Vikariat
Placering:
Helsingborg
Omfattning:
75%
Varaktighet, arbetstid
Dag Dag
ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEli Tavana
FöretagYves Rocher
AdressYves Rocher
Box 930
25109 Helsingborg
KontorsadressStrandbadsvägen 13B
Jobbnummer 3964988
Observera att sista ansökningsdag har passerat.