Business Solutions Specialist

NCC / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos NCC i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

NCC är ett av Nordens största byggföretag och vi utvecklar morgondagens hållbara samhälle. NCC är verksamt inom hela värdekedjan - utvecklar kommersiella fastigheter, bygger bostäder, kontor, industrilokaler och offentliga byggnader, vägar och anläggningar samt övrig infrastruktur. NCC skapar framtidens miljöer för arbete, boende och kommunikation med ett ansvarsfullt byggande som ger hållbart samspel mellan människa och miljö.

NBS (NCC Business Services) är ett Shared Service Center som levererar tjänster inom ekonomi för nordiska bolag inom NCC-koncernen. NBS har ca 100 medarbetare som arbetar i processorienterade team.Vi söker nu ytterligare en medarbetare som vill jobba med teknik- och processutveckling tillsammans med våra trevliga kollegor inom Business Solutions.

Här är dina nya utmaningar

Avdelningen Business Solutions i NBS har till uppgift att fungera som en länk mellan verksamheten, processägare inom NBS och IT avseende de system och processer som NBS ansvarar för i syftet att säkerställa ett optimalt verksamhetsstöd. Som Business Solutions Specialist, söker vi en lösningsinriktad medarbetare som är intresserad av hur teknik- och processutveckling kan underlätta ett företags ekonomiprocesser.

Det här förväntar vi oss av dig

• Support och processtöd för NBS processer
• Registervård i system
• Medverka vid processutveckling/effektivisering
• Bidra vid upprättande av förändringsförslag (change request) i samarbete med våra affärsområden och processägare och ansvara för framtagning av kravspecifikationer gällande systemstöd.
• Utföra nödvändig konfiguration och set-up av applikationsspecifika funktioner
• Agera 2nd-line-support avseende system- och processtöd för våra kunder och medarbetare inom NCC

De här erfarenheterna och kunskaperna vill vi att du har

Vi ser att en lämplig bakgrund för rollen är en högskoleutbildning inom ekonomi samt minst 5 års praktisk erfarenhet inom området ekonomi/redovisning. Alternativt har du en IT-bakgrund och erfarenhet från arbete inom verksamhetsstöd av den ekonomiska processen. Du drivs av viljan att effektivisera arbetet du utför och har ett stort intresse för hur system- och processutveckling kan bidra till detta. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att dokumentera och skriva användarhandledningar och rutinbeskrivningar. Goda kunskaper i engelska - både muntligt och skriftligt är krav för tjänsten.

I rollen hos oss krävs det att man har kundfokus, god kommunikationsförmåga och ett pedagogiskt sätt. Du gillar att jobba med både utveckling och inlärning och är informationssökande och har ett strukturerat tillvägagångsätt. Vi ser att det är viktigt att du är självgående och har egen drivkraft och kan analysera och lösa de problem som uppstår i den dagliga verksamheten, och trivs med att samarbeta med andra i team.

Kom och väx!

Har du frågor är du välkommen att höra av dig till Tobias Lindberg, Gruppchef för Business Solutions. Registrera din ansökan och CV nedan, gärna så snart som möjligt, dock senast 2017-06-04.

På NCC är vi djärva nog att tro att vi faktiskt kan förändra världen till något bättre. NCC:s vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. Vårt arbete genomsyras av våra värderingar; ärlighet, tillit, respekt och framåtanda.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2017-05-24

Ersättning
enl ök.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
NCC

Adress
NCC
Solna
17067 solna

Kontorsadress
Solna

Jobbnummer
3519172

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från NCC

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos NCC: